Summa sidvisningar

fredag 23 april 2010

Seriespel i Askim

Vecka 2

Veckan började med lite ekonomi/bokföring på måndagen. Tycker bokföring är ganska roligt och enkelt. På kvällen blev det en fika med Lolla & Annelie. Vi försöker att fika på olika ställen varje gång, men nu börjar det bli lite svårt att komma på nya fik där vi aldrig har varit. Tacksam för tips på trevliga fik!

På tisdagen var det skola igen med ekonomi och arbetspsykologi.

På onsdagen var jag ledig vilket var skönt, skoltrött som jag är. Jag utnyttjade dagen till att träna 1 mil på motionscykeln och på kvällen var det eb-tävling i Askim. Den här gången spelade jag ganska stabilt och gick 24-25-22. Var nöjd med tävlingen trots att jag bara kom 10:a av 20 deltagare. Jag spelar i A-klassen på Askims kvällstävlingar och idag var motståndet extra bra eftersom så många var med.

På torsdagen var det skola med ekonomi och på eftermiddagen skulle vi ha vår första handledning inför examensarbetet. Jag och Emmy hade skrivit en planeringsrapport som Bia & Marianne slaktade helt. De anmärkte på precis allting och fick oss att vinkla arbetet helt annorlunda. Vi har tänkt skriva om olika utbildningar till läkarsekreterare och jämföra dem. Hade egentligen tänkt följa upp bland eleverna vad de haft nytta av i utbildningen sedan när de jobbat som läkarsekreterare, men lärarna fick oss mer till att fokusera på framtiden och intervjua chefer om vad de kommer att efterfråga. Det kändes inte så kul att arbetet inte kommer bli som vi tänkt från början.

På fredagen var det skola med arbetspsykologi och hälso- och sjukvårdsadministration. Det blev en seg dag. På kvällen körde jag ett pass pilates. Det var längesen.

Under helgen var det seriespel i Askim för division 1. Jag kände mig lite osäker inför tävlingen eftersom jag svajat så i eb-spelet den senaste tiden. Trots detta gjorde jag en bra tävling. Mina varv var 23-26-26-20-24-25 alltså 24,0 i snitt. Det var riktigt kul att få till ett 20-varv för så lågt har jag aldrig gått i Askim tidigare. Jag hade hoppats att vi skulle vinna alla matcher denna helg, men så blev det inte. Vi vann 5 matcher och förlorade 2, mot Kungälv och Göteborg. Som tur var så tog inget lag fullt och efter denna helg ledde vi fortfarande tabellen, 3 poäng före Göteborg och Kungälv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar