Summa sidvisningar

söndag 25 april 2010

Vecka 4

Även denna måndag var jag ledig. Jag uppskattar verkligen att vara ledig just på måndagar då jag ofta är sliten och trött efter helgen. Denna dag ägnades åt ett gympass i Alelyckan. På kvällen var det också medlemsmöte på Gullbergsbro. Funderar på att gå med i styrelsen.

På tisdagen var det skola, men endast på förmiddagen med lite ekonomi. Eftermiddagen ägnades åt ett besök på Friskis & Svettis i Mölndal. De hade gratis provträning den här veckan så jag passade på. När jag kom dit var det långt kvar till nästa pass så jag valde att använda gymmet. Körde konditionsträning i en timme, sen var jag helt slut. På kvällen hade jag och Ponta filmkväll och hyrde Wallander – Dödsängeln. Detta var en ovanligt bra Wallander-film som jag kan rekommendera. Den var ganska läskig.

På onsdagen var det skola med hälso- och sjukvårdsadministration och arbetspsykologi. På kvällen var det som vanligt tävling i Askim. Jag gick 26-23-25 vilket var okej. Jag kom 6:a av 7. Har lite svårt att hävda mig i A-klassen om jag inte spelar mitt bästa spel.

På onsdagsnatten sov jag väldigt dåligt, så det var tur att jag var ledig från skolan på torsdagen. Jag hade dock bokat en klipptid på Frisörskolan. Sist jag klippte mig där blev jag inte nöjd, men det var på Kaserntorget och hittills har jag blivit nöjd när jag klippt mig på Södra vägen så jag tänkte klippa mig där. Fick en kille som frisör och han gjorde ett bra jobb. Gjorde ingen drastisk förändring alls den här gången.

Konstigt nog så sov jag jättedåligt även på torsdagsnatten så på fredagen orkade jag inte gå till skolan. Jag hade också ont i magen så jag tyckte det var okej att stanna hemma den dagen. Tyvärr så skulle jag ha gått ut på Hard Rock med några klasskompisar, men även detta fick ställas in.

På lördagen mådde jag i alla fall bra igen och dagen spenderades i Alelyckan. Jag och Pontus hade anmält oss till mix-DM där, så vi passade på att träna mix. Mix innebär att man spelar tillsammans, en tjej och en kille och slår vartannat slag. Träningen gick faktiskt väldigt bra och vi hann gå 5 varv som blev 32-34-37-33-26. Riktigt roligt att avsluta med ett 26-varv för det är verkligen inte lätt att gå under 30 när man spelar mix på filt. Vi kände oss väldigt laddade inför tävlingen och hade på känn att vi skulle ta hem guldet!

Söndagen blev en lugn dag. Jag och Ponta gick på bio och tittade på Snabba cash. Jag tyckte inte denna film var så bra som jag hade föreställt mig, men ändå okej. Tycker han som spelar huvudrollen är mycket snyggare när han har den sluskiga stilen i Johan Falk-filmerna. Jag gillar inte brat-looken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar