Summa sidvisningar

lördag 1 maj 2010

Vecka 6

Vecka 6

Måndagen började med ledighet och jag spenderade en del av dagen i Askimshallen och tränade. Jag gick fyra varv som blev 25-21-27-23. Helt okej träning.

På tisdagen var vi på obligatoriskt studiebesök på Torggatan där Västra Götalandsregionens ekonomiavdelning håller till. Vi fick lyssna på två föreläsare som berättade om dataprogrammet Raindance och visade lite hur det fungerade. Jag tyckte inte att det gav någonting att få titta på ett dataprogram på det viset. För att lära mig något måste jag själv få sitta vid en dator och testa, så det var helt meningslöst. På eftermiddagen hade lektion i arbetspsykologi.

På onsdagen var det full skoldag med hälso- och sjukvårdsadministration och arbetspsykologi. På kvällen var det slutspel i Askim. Jag trodde att det skulle gå bra eftersom det gick så bra veckan innan och jag dessutom hade tränat på måndagen, men icke! Jag gick mitt sämsta varv på evigheter – 33. Sedan gick det bättre – 25-21, men det blev ju en riktigt dålig tävling och jag kom sist.

På torsdagen hade vi en föreläsning om kvalitet i vården som var jättetråkig. Jag är så trött på alla meningslösa föreläsningar som skolan har fått för sig ska vara obligatoriska. Längtar efter att bli klar så jag slipper skolan. Efter föreläsningen hade vi också en datalektion där Eva skulle gå igenom lite inför examensarbetet och hur man ska utforma det grafiskt. På kvällen var det dags för Mañana igen, denna gång tillsammans med Ponta, Lolla och Annelie. Den här gången hade jag planerat exakt vad jag skulle ha och det blev en festmåltid med vitlöksbröd, marinerade gröna och svarta oliver, djävulsägg och tigerräkor med vitlök och heta kryddor. Det hela avslutades med biscuitglass. Mums! Jag älskar verkligen Mañana!

På fredagen var det återigen en obligatorisk föreläsning, denna gång om ledarskap. Den här föreläsningen var dock ganska intressant och det var två enhetschefer på SU som föreläste väldigt bra. Den ena av dem verkade så himla gullig. Henne skulle man vilja ha som chef. På eftermiddagen var det hälso- och sjukvårdsadministration. Detta var den sista lektionen innan vi skulle gå ut på LIA. Jag har fått LIA-plats på Ortopeden i Mölndal vilket känns bra eftersom jag hade önskat att få vara på Mölndals Sjukhus. Hade egentligen allra helst velat vara på Obesitasmottagningen på Sahlgrenska eftersom jag tycker det skulle vara intressant, men det tog tyvärr inte emot några studenter där.

På lördagen var jag i Alelyckan och tränade både på gymet och minigolfen. Golfträningen gick bra. Jag gick ett varv som blev 31.

På söndagen hände inte så mycket. Jag var hemma och tog det lugnt och laddade inför LIA:n. Gick en promenad på 3 km bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar