Summa sidvisningar

lördag 29 maj 2010

Tjejfemman

Vecka 12

Min sjätte LIA-vecka skulle jag vara på Sahlgrenska där de har två ortopediska specialområden nämligen rygg och tumörer. De har även öppen mottagning och där var jag fyra dagar på deras administrativa enhet. Jag var även en dag på tumöravdelningen och det var mycket intressant. Läkarsekreterarna på Sahlgrenska var ett superskönt gäng och det blev många skrattanfall under fikarasterna i veckan. Eftersom jag fick gå från 8 till 16.30 blev det lite längre dagar för mig. På onsdagen passade jag på att luncha med min kompis Anna som jag jobbat med förra sommaren på Psyk. Det var jättekul att träffa henne igen. Träffade även en del klasskompisar under denna vecka.

Den här helgen skulle Tjejfemman äga rum i Alelyckan och därför bestämde jag mig för att ta en träningskväll där på torsdagen. Jag kände mig i riktig superform. Gick bara ett varv och det blev 26. Jag gick med tjejerna i andralaget eftersom mina kompisar i förstalaget inte var där och de andra var riktigt kaxiga och sa hela tiden att de skulle slå oss i förstalaget. Vi får väl se, sa jag bara.

På fredagen var jag ute på after work på Mañana med Järngänget, d v s Emmy, Laura, Suzanne, Jenny och Elena. Det var verkligen kul att träffa alla för en del av dem hade jag inte träffat på 6 veckor. Som vanligt på Mañana så var maten jättegod!

På lördagen var det då dags för Tjejfemman. I förstalaget spelade jag, Linda, Bernie, Malin, Jenny och Susann. I första matchen mötte vi Syd 3 och jag valde att stå över. Jag hejade fram mitt lag till en rejäl seger med 5-0. I andra matchen mot Syd 2 var det dags för mig att gå in. Jag fick möta Gun-Britt Hansson som vunnit OT-SM förra året i Gullbergsbro. Tyvärr fick jag inte till spelet riktigt och det blev ett 35-varv. Jag fick stryk med 1 slag, men vi vann ändå matchen med 3,5-1,5. I tredje matchen mötte vi Väst Grön (vårt tredjelag) och jag fick möta Kerstin. Nu spelade jag bra och gick ett 30-varv. Vi vann matchen med 5-0. I sista matchen mötte vi Väst Vit (vårt andralag). Nu spelade jag sämre igen, 36. Jag mötte Marie och vann med 9 slag. Vi vann matchen med 4-1.


Vinnarlaget

På söndagen fortsatte tävlingen. I första matchen mötte vi Mellansvenska. Jag mötte en tjej som hette Adit och jag vann med 11. Ändå blev det ett 36-varv igen. Vi vann matchen med 5-0. I andra matchen mötte vi Öst och det är alltid lite av en hatmatch. Har fortfarande inte glömt när de slog oss i Borås för flera år sedan, trots att vi var bättre slagmässigt. Det var så surt. I år hade de i alla fall ingen chans när vi hade hemmaplan och allt och vi slog dem med 4-1. Jag mötte en trevlig äldre dam som hette Monika och jag vann med 15 slag. Jag spelade bra och gick 31. I näst sista matchen mötte vi Syd 4. Jag spelade bra igen och gick 32. Vi vann matchen med 5-0. I sista matchen mötte vi Syd 1. Detta blev den jämnaste matchen i tävlingen och vi vann ”bara” med 3-2. Jag gick 34 och slog min motståndare Britt med 7 slag. Med denna tävling har vi i Västsvenska tagit hem Tjejfemman tre år på raken, 2008 i Eskilstuna, 2009 i Vinslöv (då var inte jag med) och 2010 i Alelyckan. Jag tyckte att det hade varit en riktigt rolig helg och mycket bra kämparglöd i mitt lag. Var dock inte helt nöjd med mitt eget spel då jag hade ett snitt på 33,4. Hade nog siktat in mig på att ha ungefär 32 i snitt och det klarade jag inte riktigt, men huvudsaken var ju att vi vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar