Summa sidvisningar

lördag 8 maj 2010

Dålig start på LIA:n.

Vecka 7

Den här veckan skulle jag börja på min sista LIA-period. Jag hade blivit placerad på Ortopeden på Mölndals Sjukhus. Det hela började riktigt dåligt. Sov inte en blund på hela natten innan jag skulle börja på måndagen och hade jätteont i magen, så jag fick ringa och säga att jag var sjuk första dagen. Det kändes inte speciellt bra!

På tisdagen mådde jag dock bra igen så det fick bli min första dag. Jag fick ett varmt välkomnande och alla som jag träffade där verkade väldigt trevliga. Min handledare Åsa verkade också vara bra. De första två veckorna skulle jag få vara på den administrativa enheten där de mestadels sitter och skriver mottagningsanteckningar och en del operationsberättelser. Den här första dagen fick jag gå runt och hälsa på de flesta läkarsekreterarna och det var hur många som helst! Jag hade aldrig trott att Ortopeden skulle vara en så stor arbetsplats. Det var nog 30 sekreterare minst som jobbade där. Resten av arbetsveckan flöt på väldigt bra och jag kom in i gänget direkt.

På onsdagen var det kvällstävling i Askim som jag var med på. Den här gången gick det riktigt dåligt: 25-29-27. Jag kom sist i A-klassen =(.

På lördagen var jag och Ponta och tränade i Askim. Tyckte jag behövde det efter onsdagens tävling. Nu var det något helt annat och jag spelade jättebra. Gick tre varv som blev 24-20-23. 20 är mitt personbästa i Askimshallen.

Söndagen blev en väldigt trevlig dag då vi hade besök av mina päron. Först gick vi på bio och såg Shutter Island med Leonardo DiCaprio. Jag tyckte filmen var väldigt bra, spännande och intressant. Den var dock inte så läskig som jag hade väntat mig. Filmen får 4 poäng av 5. Efter bion gick vi ut och åt på A la greque. Jag hade aldrig ätit på den restaurangen tidigare, men den var väldigt bra. Jag åt något kött till huvudrätt som var gott och till efterrätt tog jag min favorit baklava.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar