Summa sidvisningar

tisdag 25 maj 2010

Jubileumsfest

Vecka 9

Min tredje LIA-vecka skulle jag vara på avd 230 som är en avdelning där man utför planerade operationer. Jag skulle vara med två läkarsekreterare, Linda och Helena. Tyvärr började även denna vecka med att jag fick stanna hemma. Hade extrem sömnbrist och ont i magen på måndagen så det fick bli bingen för mig. Resten av veckan var jag på avdelningen och det var väldigt roligt. Det var lite mer omväxlande än arbetet i paviljongen. Jag trivdes också jättebra med Linda och Helena. Det skadade inte heller att fick gå hem 14.30 varje dag till skillnad från 16.00 när jag varit i paviljongen.


Denna vecka blev ganska lugn för mig. På torsdagen hade jag och Ponta lite filmmys och hyrde Luftslottet som sprängdes. Jag hade inte hunnit se den när den gick på bio eftersom jag velat läsa ut boken först. Jag tyckte filmen var jättebra! Saknade dock ganska mycket från boken som de inte tagit med i filmen, men så brukar det ju vara.



På fredagen var det dags för Gullbergsbro BGK:s 60-årsfest. Vi skulle hålla till Parc la Reine där jag varit en gång innan på Lollas och Johans bröllopsfest. Först hade vi årsmöte. Jag fick utmärkelse för att jag varit med och vunnit SM i 3-mannalag. Fick blommor och ett presentkort på bio. Mycket bra pris! Tyvärr så tog någon mina blommor under kvällen =(. Efter årsmötet blev det 2-rätters middag. Jag och Ponta hade beställt fisk till huvudrätt i stället för tornedos och det var verkligen jättegott. Även desserten var ruskigt god, crème brulée med sorbet. Ett liveband som var väldigt roliga underhöll och spelade lite under middagen och efter middagen blev det dans. Jag tog en svängom med både Pontus, SAW, Reine och Tomas. Det var kul. Ponta och jag var kvar tills det stängde. Det var en rolig kväll!


På lördagen hade vi lite lätt betongkeps men åkte ändå ut till Askim och tränade lite EB, för vi skulle spela KM där på söndagen. Gick 2 varv som inte blev så bra – 25-26.

På söndagen var det då dags för KM. Jag var som vanligt ensam i damklassen så blev lite svårt att skärpa sig och jag spelade riktigt dåligt: 24-24-29-29. På kvällen var jag i stan och fikade med Annelie, Lolla och Oliver på Fröken Olsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar