Summa sidvisningar

fredag 23 mars 2012

4-månaderskontroll

Vecka 10


Jag som hade kommit ifatt med bloggandet har halkat efter igen efter ett par veckors datorstrul. Dags att ta igen förlorade veckor!

Vecka 10 inleddes med ett träningspass i Askimshallen och EB-lir. Nu börjar jag hitta spelet igen. Vi hann gå två varv denna dag och resultatet blev 26-23. Första gröna varvet sedan uppehållet. Alfons verkar trivas riktigt bra i Askimshallen. Det finns mycket kul att titta på när han sitter i vippan!





På tisdagen var vi och hälsade på mina kollegor på Ortopeden. Vi har fått in som rutin att gå dit varannan vecka vilket är trevligt!


På torsdagen var fjärde gången på babymassagen. Vi fick lära oss att massera ansiktet och ryggen. Alfons verkade gilla båda delarna och var ovanligt lugn på massagen. Alfons skulle också på 4-månaderskontroll på BVC. Den här gången hade han vuxit till 65 cm och vägde nästan 6,8 kg. Han låg strax över kurvan på längden och precis på vad gäller vikt och huvudomfång.


På lördagen var vi hos Karin och åt middag och söndagen spenderades i Varberg. Vi käkade middag och sedan såg killarna på hockey medan jag och mamma gick en promenad. Här har vi grabbgänget i soffan.


Alfons passade också på att ta en tupplur på Margita.




Den här veckan har våren verkligen gjort sitt intåg. Ett säkert vårtecken är att det börjar komma upp saker i landet. De här fina snödropparna som jag fick av kollegan Kerstin förra året har redan tittat fram. Nu ska det bli kul att se om allt som jag satte förra året kommer upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar