Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Skrikproblem

Vecka 8



Veckan började med årsmöte på Gullbergsbro. Alfons var också med på mötet och han var väldigt snäll. Efteråt bjöds det på semletårta och kaffe. Gott! Alfons är nog den yngste medlemmen i klubben nu. Vi får väl skaffa en Gullbergsbrotröja till honom framåt sommaren så att han kan följa med som maskot på tävlingarna.



På tisdagen var det dags för ett besök på Ortopeden. Det var som vanligt kul att träffa arbetskamraterna och de tycker det är roligt när vi kommer och hälsar på med Alfons. En positiv nyhet som de hade att berätta var att det inte längre är anställningsstopp på Sahlgrenska.



På onsdagen var vi bjudna på lunch hos Karin. Det var som vanligt trevligt och gott med en härlig chokladtårta till efterrätt.





På torsdagen skulle jag och Alfons gå på babymassagekursen för andra gången. Den här gången lärde vi oss att massera magen. Det ska tydligen vara bra när de har kolik. I och med att Ponta har varit hemma så har inte jag och Alfons varit ute på några mamma/barn-aktiviteter och det är först nu när jag kommit ut och träffat andra mammor och barn som jag lagt märke till att Alfons är så otroligt aktiv och vaken jämfört med andra barn. Idag var han så busig att jag nästan inte kunde massera honom någonting. Kelley hade sagt att man skulle passa på och massera när bebisen är vaken och lugn, men Alfons har inte något sådant läge. Han är antingen aktiv och vaken eller sover och när han håller på och bli trött blir han väldigt arg och skriker. Den här gången fick jag gå och bära honom nästan hela massagen och när de andra mammorna skulle gå och luncha efteråt fick jag gå hem med Alfons för att han var så skrikig. Lite tråkigt! Hoppas att han ska bli lugnare med tiden. (Massagen har i och för sig gått lite bättre när vi tränat hemma).



På lördagen åkte vi till Varberg och hälsade på. Vi skulle gå en promenad vid strandpromenaden och sedan till stan och köpa sallad/pizza på Campino, men Alfons var inte på gott humör. Ibland blir han vansinnig när han ligger i vagnen och bara gallskriker tills man tar upp honom. Även hemresan blev riktigt jobbig då han gallskrek från Varberg till Kållered då han somnade av utmattning. I bilen är det samma sak som i vagnen ibland. Nu provade vi ändå att ha bilstolen bak, men det hjälpte inte.



På söndagen var vi och åt på Mr Johansson med Annelie eftersom detta var sista helgen de hade öppningserbjudande. Jag tror aldrig maten har varit så bra som denna gång på Mr Johansson. De hade några sushibitar som var "little pieces of heaven". Bland det godaste jag ätit! Det var räkor friterade i någon potatissmet. Den mongoliska maten var också kanon!



Med bilturen hem från Varberg i färskt minne beslutade jag mig för att börja hårdträna på nappvänjning. Jag tänkte att om han började gilla nappen så kunde den fungera bra som tröst när han blir så där hysterisk. Det visade sig att han till slut skulle acceptera nappen vilket visade sig bli en stor hjälp i framtiden. Mer om det på nästa blogg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar