Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Alfons rullar

Vecka 7


Nu var det hög tid att komma igång med minigolfen igen efter ett ganska långt uppehåll. Vi tog med oss Alfons och åkte till Askimshallen där det var "pensionärsträning", men även öppet för oss på dagtid. Ulla och Said var snälla och höll Alfons lite så att vi kunde träna. Det var riktigt kul att spela igen även om formen inte var den bästa. Vi lyckades gå två varv och det blev skyhöga 35-30 för mig. Nåja, det blir nog bättre med lite träning. Huvudsaken var att det kändes riktigt skoj att vara tillbaka på banan.

På tisdagen hade jag bokat in en klipptid hos Hanna på Studio H. Jag bestämde mig för att chansa på att ta med mig Alfons och det gick jättebra! När jag kom fram hade han somnat i vagnen och han fortsatte att sova cirka 10 min så att hon hann börja klippa mig. Sedan vaknade han och då fick han sitta i mitt knä och spegla sig vilket han tyckte var kul. Han var så go och glad hela tiden och Hanna tyckte han var jättesöt. Förra gången jag klippte mig fick ju Alfons inte följa med så hon hade varit nyfiken på att få träffa honom. Jag kände mig väldigt nöjd med att Alfons var så duktig hos frisören. Det hade ju lika gärna kunnat sluta i katastrof eftersom han ibland gallskriker så att man måste bära honom och då hade det ju varit lite svårt att klippa sig.

På kvällen skulle Ponta göra comeback på minigolfen och spela kvällstävlingen i Askim. Jag och Alfons följde med och det gick ganska bra. Alfons störde inte spelarna speciellt mycket och han sov även en stund i bilstolen så att jag kunde läsa Metro och dricka en kopp kaffe. Det var inte alls jobbigt att ha med honom även om jag fick bära en del. Jag hade också med mig baby björnen som jag bar honom i en stund för att avlasta armarna.

På onsdagen hade jag lagt Alfons på en filt på golvet när jag satt och åt. Jag gick bort till diskbänken för att hämta något och när jag kom tillbaka hade han plötsligt rullat över på mage! Jag har anat att det var på gång för han har börjat att rulla över på sidan när han ligger på rygg, men jag blev ändå väldigt förvånad. Det roliga var att han såg så himla stolt ut och jag lyckades fånga detta på kort:








På torsdagen skulle jag och Alfons börja på en kurs i babymassage som vår BVC-sköterska Kelley höll i. Detta var den första aktivitet jag gjort med Alfons. Har inte haft så bråttom med att komma ut och träffa andra mammor eftersom Ponta också har varit hemma på dagarna. Men när jag väl var där var det riktigt trevligt att träffa andra mammor och bebisar. Vi var 4 stycken på kursen, bl a bebisen Emma som hade varit på dopinformationen. Alfons tyckte det var väldigt spännande att kolla på de andra bebbarna och han låg och snackade hela tiden. Han verkade tro att det var han som var instruktör. Kelley gick först igenom lite teoretiskt och sedan fick vi lära oss att massera ben och fötter. Alfons hade väldigt svårt att ligga stilla, men annars gick det bra att massera. Han var väldigt intresserad av bebisen Lennart som låg bredvid honom och han passade också på att demonstrera för de andra bebbarna att han kunde rulla. Efter massagen var Alfons jättetrött av alla intryck. Då kan det vara skönt att softa med farsan i soffan:



På lördagen var det dags för tredje deltävlingen i Melodifestivalen. Vi åkte ut till Louise, Johan och Lill-Viktor i Lindome för att äta middag och kolla på festivalen. Alfons och Viktor hann "umgås" en stund innan Viktor skulle gå och lägga sig. Än så länge har de inte så stor glädje av varandra, men när de blir större kommer de nog att kunna leka. Viktor var i alla fall lite nyfiken på Alfons.






Jag tyckte inte det var så bra låtar den här gången. Den jag gillade bäst var Molly Sandéns låt som jag tycker blir bättre och bättre för varje gång man hör den. Tycker dock att Loreen fortfarande är klart bäst. Ranelids låt var ju rena skämtet (precis som han), men det värsta är att jag har kommit på mig själv med att gå och nynna på den i efterhand.


På söndagen kom mamma och pappa hit och vi bjöd på karibisk mat, jättegott! Pappa hade varit i England helgen innan och han hade med sig denna present till Alfons (eller Alfie som han kallar honom):


Tofflorna var lite för stora, men dreglisarna kommer han ha användning för direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar