Summa sidvisningar

måndag 19 mars 2012

Nappen gör succé!

Vecka 9


Denna vecka introducerades nappen i Alfons liv. Efter 3 månaders kamp tog han plötsligt emot den med öppna armar (eller rättare sagt mun) och allting blev så mycket enklare. Ett lugnare barn överlag som sover sött i vagnen på våra promenader. Även bilresorna blev lugnare med hjälp av nappen. Så här gott kan man sova i vagnen nu:



På måndagen åkte vi till Askim och spelade lite minigolf. Vi hade med oss vippan och Alfons gick med på att sitta i den en del när vi spelade. Vi lyckades faktiskt gå två hela varv och det blev 28 och 27 för min del. Inga höjdarvarv, men bättre än förra träningen i alla fall. Jag är nog på väg åt rätt håll, men efter ett längre uppehåll krävs det en del nötande. Tycker i alla fall att det är riktigt roligt att spela nu!



På tisdagen skulle vi till tandis, både jag och Ponta, så Alfons fick följa med. Han fick förresten en egen tandborste med Tiger på. Än så länge har han ju inga tänder, men man vet ju aldrig när de första små bissingarna kan dyka upp. Det är så himla orättvist för jag sköter mina tänder mycket bättra än Ponta och ändå hade jag ett hål medan han gick fri. Dessutom satt hålet på värsta stället, längst in i käken jämte visdomstanden. Det gjorde rätt ont att laga trots bedövning, men nu är det fixat i alla fall.



På onsdagen var det första träffen med föräldragruppen på BVC. Jag tror att det var 8 barn varav jag kände 3 (och deras mammor) sedan tidigare. Det var en trevlig sammankomst och Alfons verkade också tycka det var kul att ligga och sprattla på golvet bland de andra bebbarna. De var så söta allihop! Alfons somnade till och med på golvet mot slutet. Det hade han aldrig gjort innan han började med napp.



En lugnare kille nu för tiden.



På torsdagen skulle vi återigen till BVC för att gå på babymassagekurs. Den här gången gick det bättre och jag kunde massera nästan hela tiden. Vi fick lära oss armar, händer och bröst den här gången.



På fredagen var vi sugna på Mr Johansson igen och vi gick dit med Henrik, Catharina och Stor-Viktor. Alltid lika gott att äta på Mr Johansson!

Lördagen bjöd på underbart vårväder så vi kände för att vara utomhus. Vi gick en långpromenad i Skatås med Lars, Linda och Milou. Med en lugn kille i vagnen kunde vara ute i cirka 2 timmar inkl en härlig fikapaus i solen. Underbart!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar