Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Alfons får spruta

Vecka 6


Nu hade vi inte varit på BVC på två veckor. Alfons vägde nu 6,2 kg. På två veckor hade han ökat 4 hg. Han hade också vuxit från 60 till 62 cm. Den här gången var inte rolig för Alfons för han skulle både få två sprutor och drickvaccin (Rotarix). BVC-sköterskorna stack honom samtidigt med en spruta i varje ben för att han bara skulle få ont en gång vilket jag tyckte var ganska smart. Alfons var jätteglad när de kom med sprutorna, men när de stack honom skrek han i högan sky. Det verkade dock gå över ganska fort för sedan blev han glad igen. Kelley sa att han kunde få lite feber av sprutorna, men det fick han inte som tur var. Nu behöver man inte gå lika ofta till BVC längre, en gång i månaden räcker.




Onsdagen blev lite hektisk. Först var vi på Ortopeden och hälsade på. Sedan var jag i kyrkan på dopinformation och då fick Alfons vara hemma med Ponta. Jag tyckte det blev lugnast så, men de andra föräldrarna hade med sig barnen. Vi hade först tänkt döpa i Örgryte gamla kyrka, men så tyckte jag att det verkade bra i Fässberg ändå. Har i alla fall kommit fram till att vi ska döpa honom någonstans. Kyrkan har även babyrytmik och öppen förskola som jag nog ska gå på när Alfons har blivit lite större.


På fredagen bjöd vi Henrik, Catharina och Stor-Viktor på lunch på Mr Johansson som tack för att Alfons har fått så mycket kläder efter Viktor. Både Alfons och Viktor skötte sig strålande på restaurangen och det var gott som vanligt.


På lördagen gick vi en långpromenad i Skatås tillsammans med Linda och hunden Milou. Milou tyckte det var jättekul med alla skidåkare! Alfons sov till en början, men vaknade efter ett tag och började skrika så promenaden blev väl inte riktigt lika lång som vi hade tänkt oss, men vi var ändå ute i över en timme. Efteråt gick vi in i klubbstugan en stund för kaffedrickande, blöjbyte och amning.





På lördagskvällen var det Melodifestivalens andra omgång. Jag gillade Loreen väldigt mycket första omgången, men den här gången var det ingen låt som föll mig i smaken. Bäst var ändå David Lindgren, tror jag. När det var dags för Tomas DiLeva började Alfons gapskratta så här gott:



På söndagen åkte vi ner till Varberg över dagen. Det blev en mysig dag med en härlig promenad nere vid stranden och goda sallader från Campino.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar