Summa sidvisningar

fredag 29 mars 2013

Ny vagn

Vecka 12

På måndagen var Alfons kräk- och diarréfri, men fortfarande hade han ingen matlust och han var lite ledsen. Själv var jag jätteförkyld med feber och väldigt ont i halsen så det blev till att hålla sig inne. Jobbigt att ta hand om Alfons när jag själv var sjuk och bara hade velat ligga i bingen hela dagen. Enda nackdelen med att ha barn!

På tisdagen var Alfons sitt vanliga busiga jag igen. Jag mådde också något bättre och släpade mig ut för att Alfons skulle få leka av sig i lekparken, men usch vad kallt det var. Blåsten gjorde att det kändes minst tio grader kallare än det var. Bättre att hålla sig inomhus. Alfons hjälpte mig med lite hushållssysslor. Nu har han kommit på hur man diskar.


På onsdagen mådde jag lite bättre och var feberfri för första gången sedan i fredags. Skönt! Det blev lite promenad på Jungfrustigen. Där brukar vi aldrig promenera annars och Alfons verkade tycka att det var kul med lite omväxling.

Glad kille på promenad

En spännande buske.
Så blev det torsdag och äntligen kände jag mig frisk igen. Härligt! Eftersom Alfons inte fått träffa någon kompis på ett tag gick vi till öppna förskolan i Bifrostkyrkan på förmiddagen. Som tur var så var Ann och Irmeli där som vi inte hade träffat på ganska länge. Det var kul att se dem igen! Irmeli hade börjat på dagis nu och det hade jag ju så klart många frågor om eftersom det snart är Alfons tur att börja hos dagmamma. 2 maj ska han börja skolas in.

På fredagen hade vi tänkt gå till simhallen, men Ulle och Elias hörde av sig och undrade om vi skulle ses på öppna förskolan i Fässberg så då ändrade vi planerna och gick dit i stället. Även Emma som Alfons känner var där så det blev mycket lek och bus.

Åh vad gott med banan!

Killarna lagar lite mat. Emma försöker komma loss.

Ta-da! Alfons har klättrat upp för en stor hög med kuddar.
Sedan Alfons blev frisk har han haft bättre matlust än någonsin. Han kanske känner automatiskt att han behöver äta upp sig nu. Det är härligt att inte behöva tjata och "lura i honom mat". Det bästa han vet är nog banan (som han kallar för "ba").

På lördagen var det vackert väder och vi kände för en långpromenad. Vi stämde träff med Lars, Linda och jack russeln Milou för en promenad vid Gunnebo. Det var jättemysigt att komma ut i skogen lite och få frisk luft och motion. Alfons var väldigt snäll hela promenaden och sov en stund i vagnen och när han vaknade satt han snällt och tittade på allting.

På eftermiddagen tog vi en tur till Jollyroom för vi har bestämt oss för att köpa en nätt liten andravagn som man lätt kan slänga in i bilen om man ska någonstans. Vi fastnade för den här paraplysulkyn som de hade på kampanj för endast 799 kr. Vi slog även till på en Alfons-gardin till Alfons rum.


På söndagen skulle vi egentligen ha gått 2-årskalas hos Viktor, men nu var det han som var magsjuk så kalaset blev framflyttat ett par veckor. Göran och Gunvor skulle komma på en blixtvisit eftersom de skulle vidare till Danmark följande dag. Eftersom mina föräldrar aldrig har träffat dem ringde jag och frågade om de kunde komma upp en sväng och det kunde dem. Det var kul att alla fick träffas äntligen. Vi gick ut och åt på Mr Johansson och sedan åkte vi hem till oss och drack kaffe. Den här dagen var även min och Pontas 7-årsdag så det passade bra att gå på restaurang och fira lite. Tänk att vi har varit ihop så länge!

På kvällen åkte mina föräldrar hem och vi tog en premiärpromenad med nya vagnen.

2 kommentarer:

  1. Haha, det måste vara exakt likadan sulky som vi precis köpt! Till och med samma färg. Fast vi fick den för 100kr billigare... ;-)

    SvaraRadera
  2. De hade en snarlik för 699, men jag tyckte denna kändes lite rejälare. Den andra hade ingen bygel framtill. Hade eran det?

    SvaraRadera