Summa sidvisningar

onsdag 2 oktober 2013

Alfons första flygresa

Vecka 37

Nu kan man nog säga att Alfons är inskolad och klar hos dagmamman Marie. Han går hos henne 3 dagar i veckan för tillfället. Han brukar vara där på förmiddagen och sedan äta lunch. Sedan sover han middag hemma. Jag undrade lite hur det gick för Alfons att äta där då han kan ha lite dåligt bordsskick hemma, men enligt Marie sköter han sig väldigt bra. Fick den här bilden från lunchen där en dag. En glad kille!



Den här veckan bestod mest av jobb. Jag tycker inte man hinner med så mycket mer än att jobba i veckorna. Att umgås med vänner och göra utflykter får man hinna med på helgerna i stället. Nu försöker jag i alla fall att gå en promenad med Alfons varje dag efter jobbet. Det blir väl inte riktigt varje dag, men nästan i alla fall. Här är vi i lekparken i Bifrost som ligger i slutet på en promenad vi går ganska ofta. Lekparken är alltid ett populärt mål med promenaden.



Den 11 september firade jag och Ponta 3 år som förlovade. När jag kom hem från jobbet hade han överraskat mig med en god middag bestående av tapas och ett presentkort på New Yorker. Det var trevligt att bli överraskad på våran dag!

Torsdagen gick åt till att packa och förbereda inför Mallorcaresan och på fredagen var det dags att ge sig iväg. Som tur var så skulle vi inte åka förrän på kvällen så jag kunde jobba till 14. Sedan körde Karin oss till Landvetter där vi mötte mina föräldrar och Putte. Detta var första flygresan med Alfons och det gick faktiskt jättebra! Han var på gott humör nästan hela resan som tog ungefär 3 timmar. När vi skulle landa blev han lite ledsen, men det berodde nog mest på att han var trött för efter lite gråt somnade han i mitt knä. Han vaknade dock igen när vi skulle gå på bussen som skulle ta oss från Palma till Alcudia. Alfons tyckte det var väldigt spännande att åka buss och han pekade på allt möjligt som vi åkte förbi. Bl a sa han att det var hästar utanför, men det var ingenting som jag kunde se eftersom det var mörkt! Vi kom fram till hotellet ganska sent på kvällen och kom väl inte i säng förrän efter midnatt. Då var Alfons helt slut och somnade direkt efter vällingen.

På lördagen var det härligt att vakna upp på ett soligt Mallorca. Även om man fått för lite sömn var det skönt med semester! Efter att ha ätit en god frukostbuffé var vi tvungna att införskaffa lite varor på Lidl innan vi kunde lägga oss på stranden. Alfons var riktigt badsugen och vi andra med! Det var jättefint väder, cirka 27 grader i luften och i vattnet var det också ganska varmt och skönt. Det blev lite bad och sedan lunch på Burger King.



På eftermiddagen blev siesta för mig och Alfons och sedan mera bad. Eftersom det var min födelsedag så firade vi mig lite på hotellrummet innan vi gick ut och åt på kvällen. Jag fick en ny plånbok, en bok och jättefina örhängen.

Alfons hjälper mig att öppna paket.

Sedan var det dags att dra ut och leta upp någon bra restaurang. Vi hittade en vid strandpromenaden som verkade trevlig. Alfons fick färgpennor och papper så att han hade något att sysselsätta sig med medan vi väntade på maten. Jag åt jättegod fisk och orkade inte ens någon efterrätt trots att det var semester.

Tre killar på restaurang
På söndagen provade vi att sola och bada vid poolområdet i stället för stranden. De hade en fin barnpool med vattenrutschkana, men det var iskallt. Mycket varmare i havet! Alfons gillade i alla fall att åka rutschkana!


På eftermiddagen gick vi in till centrum i Alcúdia för mamma var väldigt fikasugen. Caféer var det inte gott om, men till slut hittade vi ett ställe som serverade kaffe och tårta.


På kvällen provade vi en ny restaurang på strandpromenaden. Den var också trevlig för de hade musikuppträdande och en liten lekpark där Alfons kunde vara medan vi väntade på maten. De bjöd också på både fördrink och en drink efter maten. Jag tog en räksallad så att jag skulle orka dessert i form av en jättegod chokladfondant.






De andra åt tapas, men tyvärr var det mycket man inte kunde äta som gravid, så jag höll mig ifrån det.

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar