Summa sidvisningar

måndag 28 oktober 2013

Skogsutflykt och bebisgos

Vecka 41

Veckan började med ett besök i Bifrosts öppna förskola för Alfons och Ponta samt jobb för min del. På kvällen tog jag den här roliga bilden. Alfons använder nästan bara napp på kvällen/natten nu, men däremot kan han stoppa in två på en gång!


Denna vecka jobbade jag på avd 231. Det är ganska jobbigt att vara själv när man inte ens jobbar heltid. Det blev att jag fick jobba över lite nästan varje dag. Men inte helt fel att samla på sig lite flex! Alfons var hos Marie tis-tors och de hittade på mycket mysigt. Bl a så var de ute i skogen bakom Bifrost en dag tillsammans med den andra dagmamman och hennes dagbarn.

Alfons på skogspromenad med kompisarna.

Fem söta små ryggar, Alfons är nr 2 från vänster.

Louise och Johan hade fått sitt andra barn lördagen före och jag var så sugen på att åka och hälsa på den lille bebisen. På torsdagen åkte vi dit efter jobbet och tog en fika och lite bebisgos. Det var härligt att få hålla en liten igen! Trots att det inte var längesen man själv hade en nyfödd så hade man hunnit glömma hur små de är. Lille Theo var ändå normalstor vid födseln, men kändes som en liten docka! Nu längtar jag ännu mer efter att få hålla min egen lilla bebis, men försöker att inte räknar ner till förlossningen utan passa på att njuta av varje dag jag kan ägna Alfons all uppmärksamhet.

Pontus fick hålla lille Theo.
På lördagen hade vi bjudit hem Tom, Ulle och Elias på middag. Jag hade provat att göra cheesecake i frysen. Har bara gjort cheesecake i ugnen förut, men den här blev jättegod och smakade väldigt mycket som mjukglass. Först bjöd vi givetvis på mat också i form av en karibisk rätt med tomat- och vitlöksris och fläskkarré stekt i kokos samt banan och jordnötter stekta i kokos och mango chutney som tillbehör. Nästan allt blev uppätet vilket måste vara ett bra betyg. Det enda vi hade glömt var att köpa servetter så det blev till att börja med julservetterna i förtid.


Söndagen blev en lugn hemmadag när vi passade på att fixa lite. Det blev också en tur till lekparken på eftermiddagen. Alfons älskar att gå balansgång nu. Det är hans senaste grej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar