Summa sidvisningar

måndag 24 februari 2014

Sista veckan som enbarnsmamma

Vecka 7

På måndagen var det beräknat datum för förlossning, men det brydde sig inte den lille i magen om utan han var nöjd med att vara där inne. Den här graviditeten har jag inte tagit en enda magbild kom jag på så det var verkligen hög tid. Så här stor var jag inte riktigt med Alfons även om viktuppgången var densamma.


Niklas och Alice kom hit och vi gick till lekparken så att barnen fick göra av med lite energi. Var ute över en timme fast det var ganska kallt. Sedan gick vi hem till oss och fikade och barnen fortsatte leka inne.

På tisdagen var Alfons hos Marie och de var på studiebesök på Brandkåren i Mölndal. Alfons fick provsitta i en brandbil och alla barnen fick varsin brandhjälm.



På onsdagen var det utelek som stod på schemat hos dagmamman och barnen var i "våran" lekpark och busade. Alfons tog en ridtur på älgen.


Även på torsdagen var Alfons hos Marie. Marie säger att han somnar jättefort när han ska sova middag hos henne (något som han ALDRIG gör hemma). Så här gosigt kan det se ut hos dagmamman när de sover middag.



Den här veckan var jag ganska trött och sliten så jag passade på att vila mycket när Alfons var hos dagmamman. Har också försökt spela mycket poker för det lär jag inte hinna sedan. Har promenerat lite varje dag också även om det går mycket sakta numera.

Även på fredagen lekte Alfons med Alice.

Helgen blev rätt så lugn, vi bara väntade på bebisen. Jag och Alfons var ute en sväng i lekparken och då såg vi de första snödropparna. Är inte det tidigt???



På söndagen var vi bjudna till Niklas och Alice på fika. Det var första gången jag träffade hans fru Sara. Även ett annat par med två barn som Pontus kände från öppna förskolan var där. Det blev en jättetrevlig eftermiddag och Alfons lekte med Alice och den andra flickan Vilma. När vi var där började jag känna något som påminde om värkar, men jag trodde att det bara var förvärkar. Det gjorde inte så ont utan var mer som att det spände i magen så att jag inte kunde sitta rakt. Det visade sig dock vara förlossningen som drog igång! Men det får bli ett eget inlägg.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar