Summa sidvisningar

måndag 6 oktober 2014

Jobbig vecka, men mysig helg

Vecka 39

Killarna och jag började veckan med ett besök på Kaffebubblan. Det har blivit en trevlig vana att gå dit på måndagseftermiddagarna. Efteråt ville Alfons gå till biblioteket så det gjorde vi. Alfons provade att spela lite på datorn, men det var lite svårt att hjälpa honom eftersom det bara fanns ett par hörlurar.


Sedan gick vi en sväng till torget och Alfons fick busa lite i den här roliga byggnaden.



När vi gick hem från stan började Alfons bli gnällig och trött och när vi kom hem somnade han i soffan. När jag väckte honom efter en halvtimme var han jätteledsen och hängig. Sedan lunch hade han bara ätit en glass och han ville inte ha någonting på kvällen, inte ens välling! Han hade också lite feber. Karin som kom och hjälpte mig vid läggningen tyckte inte heller att Alfons var sig lik. Han somnade i alla fall lätt och sov hela natten.

Nästa dag ville han inte gå till Marie och vi tänkte att han kanske var sjuk så han fick stanna hemma. Jag kände mig också dålig. Hade nästan 38 graders feber, huvudvärk och värk i hela kroppen. Alfons visade sig dock vara jättepigg hela dagen. Ponta tog killarna på promenad på förmiddagen så att jag fick vila.

På eftermiddagen gick jag en promenad till Hemköp för jag hade lovat Alfons att han skulle få köpa en boll med en bil i (i en sådan där automat där man lägger i mynt). Detta var en belöning i samband med potträningen då han får 1 kr varje gång han går på pottan. Alfons ville så gärna ha Bergarn, men jag försökte förklara att det inte var säkert att det var just den bilen i bollen. Dock så hade han tur och fick Bergarn! Sedan stötte vi på Elin, Vilma, Sara och Alice i en lekpark så vi stannade och lekte en stund med dem. På kvällen var jag själv med killarna och det gick riktigt bra. Lukas somnade 20:30 och Alfons 21 i soffan.

Även på onsdagen var jag sjuk, över 38 graders feber, huvudvärk och ont i hela kroppen. Alfons var pigg så han fick gå till Marie. De var på sagostund på biblioteket som han gillar väldigt mycket.



Ponta åkte och handlade med Lukas så jag fick vila lite på förmiddagen. På eftermiddagen gick vi till vår lekpark en stund. Alfons älskar verkligen att gunga och han vill fortfarande helst gunga i babygungan.


Annars är det mycket fantasilekar som gäller nu. Att fiska i vattenpölar är en favorit.


Lukas börjar bli lite för stor för liggdelen till dubbelvagnen nu. Snart dags att byta till sittdel. Här är han i alla fall väldigt glad i vagnen!


På kvällen var jag själv med killarna. Lukas somnade redan 20:40, men Alfons höll igång till nästan 21:30 då han slocknade i soffan.

På torsdagen mådde jag riktigt dåligt. Hade 38,3 i feber och en fruktansvärd huvudvärk. Hade dessutom varit vaken större delen av natten och bara sovit 1-2 timmar. Ponta fick ta Lukas på förmiddagen så jag fick vila. Alfons och gänget var hemma hos en granne till ett av dagbarnen och plockade äpplen i hans trädgård.



Eftermiddagen blev riktigt kämpig. Jag fick ta både Alvedon och Ipren tillsammans för att få någon smärtlindring mot huvudvärken över huvud taget. Karin kom och hjälpte mig på kvällen, men Lukas är så mammig så han går inte riktigt med på att hon har honom. I alla fall kunde jag få killarna i säng tidigt så att jag kunde slappa lite på kvällen.

På fredagen var jag fortfarande sjuk, fruktansvärd huvudvärk. Som tur var så var mamma ledig så hon och Putte kom och hjälpte mig med barnen hela eftermiddagen. De tog med både Alfons och Lukas till Mc Donalds och sedan till lekparken så jag kunde gå och lägga mig. Efter lite vila och Ipren började jag känna mig bättre framåt kvällen och orkade till och med gå till lekparken med killarna innan Ponta kom hem från jobbet.

På lördagsmorgonen kände jag mig frisk och pigg igen. Härligt! Det var också underbart väder så vi tog en tur till Gullbergsbro för att titta på klubbmästerskapet. Det var jättetrevligt att komma dit och träffa alla golfkompisar som jag inte sett på länge. Vi stannade flera timmar. Jag och Alfons spelade lite golf och så var det kiosktömning så vi blev bjudna på både pizza, dricka, kaffe och glass. Alfons fick låna en håv så han kunde fiska lite i dammarna.





Lars och Linda hade med sig den här lilla sötisen, cairnterriervalpen Vega.


På söndagen åkte Ponta till golfen igen och tog med sig Lukas. Jag och Alfons fick lite egentid hemma. Vi hann både städa, läsa böcker, bygga lego och pussla innan de kom hem. Mysigt att vara lite på tu man hand med Alfons. På kvällen blev det middag på Mr Johansson med Nicklas, Sara och Alice. Jättegott och trevligt sällskap! Barnen satt som små änglar vid bordet och åt pannkaka (Lukas fick rån).


God efterrätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar