Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2009

Upplärning på Psyk

Nu verkar äntligen huvudvärken ha gett sig och jag inte haft huvudvärk på hela dagen och igår hade jag det bara på kvällen. Sååå skönt! Har i alla fall bokat tid hos min gamla sjukgymnast för att få akupunktur mot huvudvärk igen. Jag vågar inte lita på att den inte försöker slå klorna i mig igen. Har fortfarande ont i min rygg. Vet inte om sjukgymnasten kan titta på det också eller om jag måste till läkare först. Vi får väl se.


Nu har jag skrivit terminens sista tenta. Det var i medicinsk terminologi igår. Trots att jag hade tagit ganska lätt på pluggandet gick det bra. Läraren hade valt bort många svåra ord som jag inte hade lärt mig. Nu ska det bli väldigt skönt att slippa ha en massa skolarbete på kvällar och helger. Jag ser fram emot att börja praktisera på måndag. Har bara en halvdag kvar i skolan i morgon och då får vi säkert fika och omdömen, så det blir nog inte så jobbigt. Idag fick vi omdömen av Marianne som vi har i ekonomi och det gick kanonbra. Ligger helt klart på VG.


Har varit på Östra - Psykiatri nu 3 eftermiddagar i rad och blivit lite upplärd inför mitt sommarjobb. Det har gått väldigt bra och jag tycker att det har varit roligt och intressant. Första dagen var jag lite rädd för patienterna, men jag tror jag kommer att vänja mig vid det.


Idag är första dagen på länge som jag har mått bra och känt mig pigg och det är så skönt. Var till och med och spelade lite golf med Pontus på Gullbergsbro efter jobbet. Det gick riktigt bra (33-34) och det var så skönt att vara ute i solen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar