Summa sidvisningar

onsdag 2 januari 2013

Alfons och Harry

Vecka 50

Veckan började dåligt med en krasslig liten kille. Han hostade sig igenom hela natten och kändes också febervarm. Hela måndagen var han gnällig och trött och jag likaså. Det blev till att ta en lugn dag hemma. Även nästa natt höll hostan oss vakna båda två och vi var slitna och trötta på tisdagen. Han verkade dock inte febrig längre.

På onsdagen var han lite piggare även om hostan höll i sig. Vi höll oss därför hemma och tog det lugnt. På kvällen kom Ponta hem lite tidigare och passade Alfons när jag gick till optikern på linskontroll. Jag hade fått sämre syn på vänsterögat igen vilket jag dock inte hade märkt. Efteråt passade jag på att titta in på Team Sportia som hade utförsäljning. Jag var på jakt efter nya vinterskor inför Sälenresan, men det var väldigt lite kvar i skoväg. Besökte också Din Sko och en annan skoaffär i Mölndals Centrum, men utan resultat.

På fredagen var Alfons sitt vanliga busiga jag igen och vi bokade in en träff med kompisen Harry som snart ska flytta från stan. Vi ville passa på att träffas så att killarna fick leka innan flytten. Eftersom det var fint väder och mycket snö gick vi först till lekparken. Harry som älskar att gräva tyckte att snö dög lika bra som sand. Alfons passade på att prova sin nya pulka som han fått av morfar.

Glada killar i lekparken.


Grävaren Harry.
 Första pulkaåket:
 
 
 
Efter en stund var vi frusna alla fyra och gick hem till oss och fikade lite. Pojkarna lekte som aldrig förr. Det var nästan som om Alfons kände på sig att Harry skulle flytta för han var jättegosig och kramade sin kompis flera gånger.
 

På lördagen åkte vi en sväng till Sisjön för att leta skor till mig. Till slut hittade jag dessa snökängor på XXL för 1000 kr. Hade egentligen velat ha dem i svart, men typiskt nog så hade de gjort de svarta i herrstorlekar och de vita i damstorlekar. Snyggt med vita i och för sig, men jag kan ju tänka mig hur vita de kommer att vara efter en vinter på västkusten.


På söndagen var det dags för oss allihop att gå på barnkalas till lilla My som fyllde 1 år. Det var även ett annat barn där som vi kände sedan tidigare, Filippa som är lite äldre än Alfons. Alfons var på gott humör hela kalaset även om han som vanligt var ganska klåfingrig. Det var ett väldigt mysigt kalas med tårta, presenter och t o m fiskdamm!


Söt födelsedagsflicka.
Alfons provar lyckan i fiskdammen.


Så här glad blev han när han hittade badkritor i sin godispåse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar