Summa sidvisningar

måndag 11 augusti 2014

Sista sommarlovsveckan

Vecka 31

Detta var sista sommarlovsveckan för Alfons och han längtar redan efter att få gå till Marie igen! Den här veckan hade vi besök av mamma, pappa och min mormor Cajsa. Det var en varm dag så vi satt ute i trädgården och fikade. Det var roligt att träffa mormor igen. Hon är ganska förvirrad nu, men jag tyckte i alla fall inte att hon var värre än förra gången vi sågs (i mars). Hon tyckte nog att det var roligt att få träffa barnen igen.

Alfons gammelmormor Cajsa.
  
Mamma fick hjälpa till att bära lite på Lukas.

Alfons ville visa att han kunde "simma" i sin nya pool.
Mormor Cajsa hade med sig presenter till barnen. Lukas fick två bitringar som han gillar väldigt mycket. Alfons fick den här tuffa pirathatten!


En kväll körde vi lite kubb, grill och poolbad med Nicklas, Sara och Alice. Barnen badade först och sedan åt vi jättegoda hemmagjorda hamburgare som vi grillat. Efter maten började barnen skvätta lite vatten på varandra trots att de hade kläderna på. Detta urartade sedan till det stora vattenkriget. Åh så roligt de hade!


På torsdagen fyllde Putte år och då spelade jag in den här fina hälsningen till honom.


I år har det inte blivit ett enda slag med golfklubban så vi tyckte det var dags att gå en runda på äventyrsgolfen. Vi bjöd med Nicklas och Sara på ett varv. Även Alfons och Alice skulle spela lite, men till slut var det mycket roligare att leka med håvarna i vattnet. Jag var i urdålig form och hade ingen känsla alls. Fick t o m stryk av våra kompisar som inte brukar spela golf.


På fredagen blev det lite lekparkshäng.


På lördagen åkte vi till Varberg för att fira Puttes födelsedag. Mamma och pappa hade också bröllopsdag och mamma hade namnsdag så det var mycket att fira. Vi började med lunch bestående av hälleflundra och potatissallad. Jättegott! Sedan bar det iväg till Apelviken för det var härligt badväder. Jag hade haft ont i magen och inte sovit någonting på hela natten så jag kände mig ganska trött. Som tur var så sov Lukas nästan hela tiden vi var på stranden så jag kunde ta igen mig lite på en filt. Hann också med lite bad med Alfons och gänget. Det var fortfarande varmt och skönt i havet. 

När vi började känna oss färdigbadade så åkte vi hem till mamma och pappa för att fira Putte. Det blev både baguette, småkakor och jordgubbstårta, åh så gott! 


Födelsedagsbarnet fick dricksglas från Iittala av oss.


Lukas var lite busig i mormors famn.


På söndagen var jag piggare igen efter att ha sovit som en klubbad på natten. Vi bestämde träff med Johan, Louise, Viktor och Theo. Eftersom det skulle regna hela dagen bestämde vi oss för att gå på Mölndals Stadsmuséum som hade en 80-talsutställning för tillfället. Det var verkligen en nostalgitripp att gå på utställningen. Dock var det inte så roligt för barnen. Det bästa för dem var nog shoppen där det fanns massor med roliga leksaker. Vi köpte en drake till Alfons för vi tänkte att det kunde vara kul att testa att flyga drake med honom. 

Efter muséebesöket ville vi göra något roligt för barnen så vi åkte bort till Järnbrott och Triumfglass. Det var jättegod glass där. Jag och Alfons delade på två kulor vanilj och stracciatella och det var som fyra kulor typ. Sedan såg vi att Burger King hade en hoppborg så vi gick dit så att barnen fick prova detta. Både Alfons och Viktor hade jättekul i hoppborgen. Efter en lång stund kom Alfons bort till oss alldeles svettig i håret och sa "Vatten!". 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar