Summa sidvisningar

lördag 7 juli 2012

Alfons 7 månader

Vecka 24

Den här veckan inleddes med att Alfons fyllde 7 månader. Alla som har barn säger att tiden går så fort och det kan jag verkligen hålla med om. De första 7 månaderna har gått i rasande tempo, kanske också för att barn utvecklas så himla snabbt i början. Jag tycker Alfons lär sig nya saker hela tiden.

På tisdagen hade jag bjudit hem en ny väninna, Karin, som bor i samma kvarter som vi. Hennes son, Harry, är en månad äldre än Alfons. Hon hade också med sig sin dotter Tyra som jag tror är 2,5. Alfons verkade tycka det var kul att få besök av två barn. Harry fick också ge honom en lektion i hur man kryper och reser sig mot saker. Mest fascinerad var nog Alfons dock av Tyra som var full av energi och sprang runt och hoppade. Då skrattade han jättemycket! Det är roligt att ha lärt känna en barnfamilj här i området för de flesta mammor jag känner bor på andra sidan motorvägen i Mölndal.

På onsdagen hade vi föräldragruppsträff. Det var en man där från Trafikverket (tror jag) och berättade om säkerhet med barn i bil. Han visade också lite olika bilstolar och berättade vad man bör tänka på när man köper bilstol. Han var bra och väldigt rolig också. Tyvärr så har vi redan slagit till och köpt en stol så det var synd att inte den här informationen kom lite tidigare. Men jag tror ändå att vi har fått tag i en bra bilstol. Det blev en Britax highway Harry som vi köpte till ett förmånligt pris på Jollyroom.

På torsdagen tog jag och Alfons en långpromenad ut till Sisjön tillsammans med Emma med Theo och Ann med Irmeli. Det var trevligt även om vädret inte var det bästa, blåsigt och kallt. Alfons höll ut ganska länge i vagnen, men sista biten fick jag bära honom i selen. Väl framme i Sisjön var vi trötta och slank in på ett nyöppnat café inne i Willysgallerian. Sedan gick vi till Barnens hus och jag tittade lite efter gåstol samt en pyjamas till Alfons men hittade ingenting som passade.

På fredagen var vi hemma hos Johan, Louise och Viktor för att se på när Sverige skulle spöa England i fotboll. Det såg ju bra ut länge, men slutade illa, tråkigt. Det var i alla fall en spännande match att se.

Lördagen blev rätt så lugn. Då vi inte hade något inplanerat tog vi en tur till ÖB och inhandlade en vaxduk. Alfons kladdar ju en hel del när han äter så det behövs verkligen. Tyvärr är de flesta vaxdukar riktigt gräsliga, men den här tyckte jag var ganska smakfull och passar in i vårt kök.


När vaxduken var inhandlad och på plats var det dags för lite andra köksbestyr, nämligen bakning. Den här gången blev det muffins med björnbär. Mums!



På söndagen blev vi inbjudna till Varberg på en spontanfika. Alfons tog med sig sin nya boll för att visa några trick. Här tränar han lite på att sitta med mormor.



Den här veckan har Alfons blivit allt stadigare, men behöver fortfarande lite stöd för att sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar