Summa sidvisningar

söndag 29 juli 2012

Alfons och gammelmormor

Vecka 29

På måndagen var jag fortfarande riktigt dålig med feber på 39.3. Ponta kunde inte ta ledigt från jobbet eftersom de var en man kort. Som tur var så hade mamma semester och kunde komma och passa Alfons. Det var tur för jag hade inte klarat att ta hand om honom i det skicket jag var.

Mamma kom upp även på tisdagen och passade Alfons. Då kände jag mig något bättre och febern hade gått ner till 38,2.

På kvällen skulle vi ha gått till Karin för Magda var på besök med tvillingarna. Pontus och Alfons gick dit i alla fall och jag fick stanna hemma och vila. Alfons fick den här fina pyjamasen i present av sin farmor.


På onsdagen kände jag mig lite bättre och klarade av att passa Alfons. Hade fortfarande feber, 38,1, men kände mig lite piggare. Ponta gick hem lite tidigare och hjälpte mig på eftermiddagen. Nu har Alfons blivit mycket bättre på att leka själv. Han är mycket mer nöjd nu när han kan krypa och resa sig upp och han har så mycket att upptäcka. Det är skönt att han kan sysselsätta sig själv, men man får vara på sin vakt hela tiden och passa honom så att det inte händer några olyckor. Han har t ex klättrat upp i barskåpet på bilden några gånger och en gång ramlade han när han skulle klättra ner igen.



Diskmaskinen är också väldigt spännande och i perfekt höjd att stödja sig på.



På torsdagen var jag äntligen feberfri och orkade ge mig ut på en promenad för första gången på flera dagar. Jag hade hört att en barnklädesaffär i området (Lilla ungen min) hade utförsäljning, 50 % på allt, så jag beslöt mig för att gå dit. Jag fyndade dessa kläder till Alfons för 129 kr sammanlagt, två matchande dressar och tre par halksockor. Det kommer nog att behövas framöver för lilleman är väldigt sugen på att lära sig gå redan.


När jag kom ut ur affären mötte jag Karin, Magda och tvillingarna så vi hade följe en bit (efter att även Magda shoppat loss på Lilla ungen min). Det var kul att få se tvillingarna i alla fall. De hade blivit så stora och det skiljde inte mycket alls på dem och Alfons i storlek. Hoppas att vi kan träffa dem snart igen!

På lördagen var jag så gott som frisk vilket var tur för vi var inbjudna till Varberg på en fika eftersom mormor var där på besök och så gärna ville träffa Alfons. Vi började med att gå en sväng på torget i Varberg eftersom det alltid är marknad där på lördagarna. Jag fyndade lite blommor som jag ska plantera på framsidan av huset, nejlikor, lobelia och campanula. Köpte också en bukett blommor till mamma. Därefter blev det lite härligt trädgårdshäng i det fina vädret. Mamma tog fram en balja med vatten som Alfons tyckte det var roligt att plaska lite i.




Mormor tyckte det var jätteroligt att träffa Alfons. Hon har bara träffat honom två gånger innan och tyckte att det hade hänt så mycket sedan sist. Det har det verkligen! Förra gången hon såg honom (i slutet på maj) så kunde han varken sitta själv eller krypa och nu till och med reser han sig själv. Han har också börjat prata lite mer än tidigare, men säger inga riktiga ord ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar