Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Derby mm

Vecka 18


Listan på saker man måste fixa till huset verkar aldrig ta slut. Efter att ha fått upp garderoben från helvetet så kom vi fram till att det behövdes en trådback som skulle passa in i garderoben. Vi åkte till Jysk för att köpa en, men den de hade där var för stor för vår garderob. Vi fick söka lite på internet och de flesta trådbackar verkade för stora. Till slut hittade vi en på Biltema. Biltema finns endast på Hisingen i Göteborg så det var bara att sätta sig i bilkön efter jobbet. Vi fick i alla fall tag på vår trådback! När vi kom hem monterade vi ihop den och det gick riktigt lätt. När vi sedan skulle sätta in den i garderoben gick den inte in. Gah! Vi fick montera ner den igen och sedan montera den inne i garderoben. Då gick det! Äntligen klart med detta. Kan dock meddela att alla kläder inte är uppackade ännu, men jag tror nog att de ska få plats nu i alla fall.

På onsdagen var alla avdelningssekreterare på jobbet på ett litet studiebesök på Sahlgrenska Ortopeden. Vi åt lunch med avdelningssekreterarna där och så gick vi runt och tittade lite hur de hade det. Tanken var att vi skulle starta upp någon form av samarbete med dem, men det verkade inte vara möjligt eftersom vi hade så olika arbetssätt. Det var i alla fall kul att träffa dem lite och att komma bort från jobbet en stund.

På kvällen skulle vi ha en liten invigning av den nya MOS-banan i Gullbergsbro. Lars hade fixat dit spelare från IFK Göteborg, GAIS och Häcken som skulle få göra upp i en duell. Det sammanföll också med derbyt mellan IFK Göteborg och GAIS som skulle gå av stapeln några dagar senare. Han hade också lyckats att få dit en journalist från GT. Detta blev jättebra reklam för Gullbergsbro! Jag och Ponta var så klart där och tittade på matchen som vanns av IFK Göteborg. Efteråt blev det fika med daimtårta.







GAIS mot IFK



Lars med en representant från varje lag




Så här ledsen blev Viktor när han fick sitta hos Häcken.
Jag gissar att han håller på något annat lag =).






På torsdagen träffade jag min klasskompis Malin och lunchade med henne. Det var trevligt, som vanligt.

På fredagen skulle jag och Ponta ha kiosken på golfen för första gången i år. Det är lite nytt med en ny kassaapparat och nya protokoll mm. Det gick jättebra och det kom en del folk och spelade i alla fall.


På lördagen åkte jag och Ponta till Kungälv och tränade lite på eb-banorna inför nästa helgs seriespel. Även Luggen och Krister som ska vara med i laget var där och tränade. Jag tyckte banorna kändes ganska lätta. Vi gick två varv som blev 22 och 24.


Det blev även en sväng till Kungälv på söndagen eftersom det var så fint väder. Vi gick då tre varv som blev 27, 21 och 24. Det kändes ganska bra inför seriespelet. På eftermiddagen hade vi bjudit hem Louise, Johan, Viktor och Annelie till huset för första gången. Det var kul att visa att vi kommit i ordning lite (om än inte helt, men det lär dröja). Det var soligt och varmt så vi kunde sitta ute i de nya utemöblerna och fika. Jag hade bakat en tigerkaka som egentligen hade blivit misslyckad, den var kladdig inuti. Det gjorde dock att den blev ännu godare än annars så jag kanske ska försöka misslyckas med den nästa gång också. Viktor hade blivit lite större sen sist. Det känns konstigt att man snart kommer ha en sådan där liten själv. Det är lite svårt att tänka sig, men det ska bli roligt! Nu är jag i vecka 16 och illamåendet har gått över. Så himla skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar