Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Trädgården

Vecka 17

På annandag påsk vaknade jag upp i Weinheim för sista gången och med en sprängande huvudvärk. Inte så trevligt! Tur att man kunde ligga kvar och dra sig denna morgon. Efter frukost slappade vi lite i sängen innan vi började packa för hemresan. Det gick med nöd och näppe att stänga resväskorna. Vi begav oss till Frankfurt och lämnade tillbaka bilen. När vi skulle checka in väskorna fick vi problem. Vi trodde att man fick ha 23 kg som man fick på ditresan, men nu var det Lufthansa i stället för SAS och då var det andra regler, 20 kg tror jag. Vi var tvungna att göra oss av med några kg övervikt. Det slutade med att jag plockade över lite saker till handbagaget och då löste det sig. Vi åt lunch på flygplatsen och sedan gick vi i affärer ett tag i väntan på att få åka hem. Planet kom på utsatt tid och hemresan gick problemfritt. Karin var snäll och hämtade oss på Landvetter. Det var rätt skönt att komma hem till huset igen. Våren hade kommit till Sverige medan vi varit utomlands och det var riktigt varmt även hemma.

På torsdagen kom Tårtmagen och Gunvor på besök då de varit i Frankrike på semester och var på hemväg. Tårtmagen var snäll och hjälpte oss att sätta upp det jobbiga vitrinskåpet i köket. Det blev fint! Vi tog en fika med dem och sedan åkte de vidare hemåt. Nu hade det blivit hög tid att ta tag i trädgården! Jag och Ponta åkte iväg till Plantagen och inhandlade en gräsklippare, några jordgubbsplantor och en rhododendronbuske. Sedan satte vi igång att plantera och klippa gräs. Först var man så klart tvungen att montera ihop gräsklipparen. Inget kan ju köpas färdigmonterat nu för tiden. Det blev i alla fall lite finare i trädgården.


På fredagen åkte vi en sväng till ÖB i Kungsbacka. Vi hade sett ut en fin grupp utemöbler i trä som "bara" kostade knappt 3000 kr. Vi köpte även några vinröda dynor och lite saker till trädgården. Det var precis att vi fick in allt i bilen!

På lördagen åkte vi iväg till Göteborg BGK för att träna lite filt med resten av klubben. Det var roligt att spela filt för det var så länge. Jag kände ändå att slaget satt i. Vi tränade en stund och gick ett varv som blev riktigt bra, 35. Banorna där är ju rätt svåra. På eftermiddagen monterade vi ihop utemöblerna och oljade dessa. Det blev jättefint!

På söndagen var vi på Plantagen igen och köpte lavendel och lite fröer. Sedan planterade jag och sådde i landet. Det kommer bli grönsaker i form av sallad, sockerärtor, rädisor och persilja. Sådde även blåklint som jag hoppas ska komma upp senare. Socker-Conny kom sedan förbi på en fika då han var lite nyfiken på att se hur vi bodde. Han hade med sig en inflyttningsblomma som jag också planterade i landet. På kvällen hade vi bjudit Karin och Ulf på grill. Vi hade tänkt grilla köttfärsbiffar med fetaost i, men detta gick inte så bra så vi fick steka dem i stället. Det var ändå kallt så vi inte kunde sitta ute.

Angående graviditeten så är jag nu i vecka 15. Jag mår fortfarande lite illa när jag ska äta, men det börjar bli bättre och en del mat går bra. Känns som att det håller på att gå över. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar