Summa sidvisningar

onsdag 29 juni 2011

Trädgården mm

Vecka 20

Under helgen som var så började få väldigt ont i skinkan och ner i låret på höger sida. Det kändes ungefär som en sträckning, men kom smygande. För att försöka göra något åkte jag till Åby simhall på måndagen och simmade och bastade. Detta var rätt skönt! Ska försöka komma igång med lite simning. Det kan ju vara bra att röra på sig lite mer än att bara cykla till och från jobbet.

Den här konstiga smärtan höll dock i sig hela veckan och jag började misstänka att det var ischias. Hade hört att man kunde få det när man är gravid. Det skulle också kunna vara foglossning. Eftersom jag hade rätt så ont tog jag det ganska lugnt under veckan och gjorde ingenting utöver jobbet förutom på fredagen. Då hade jag och Ponta kiosken på Gullbergsbro.

På helgen var det rätt så fint väder så jag passade på att fixa och dona lite i trädgården. Se så fina blommor vi har i trädgården nu!



Uppifrån och ner:
1. Zinkbalja med smultronplantor
2. Prydliga rader med sallad, sockerärtor och rädisor
3. Rhododendron
4. Penséer och pelargon
5. Jordgubbsplanta
6. Balkonglådan på framsidan med stjärnöga och bellis
7. En konstig växt som jag länge undrat vad det är. Enligt kollegan Kerstin på jobbet är det en så kallad "fetknopp"

På söndagen var vi på Gullbergsbro och skulle ha lite fixardag. Vi skulle bl a måla hinder på eb-banorna så att de skulle vara fina till tävlingen om 2 veckor. Detta gick väldigt bra tills färgen tog slut mitt i målningen av snäckan. Det såg lite konstigt ut med en halvmålad snäcka! Det fick i stället bli ett MOS-varv. MOS verkar inte alls vara min grej. Jag spelade bra i början, men i slutet gjorde jag bort mig flera gånger och det blev 52. Jag är inte bättre än en allmänhetsspelare på det underlaget!

Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 17 och har kanske fått ischias/foglossningsproblem. Förutom detta så går allt bra. Jag har hittills gått upp 2 kg. Nästa milstolpe blir ultraljudet som ska göras i vecka 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar