Summa sidvisningar

onsdag 29 juni 2011

Foglossning

Vecka 21

Smärtan i skinkan/benet hade efter helgen blivit riktigt mycket värre, så illa att jag inte kunde gå som en normal människa. Jag var tvungen att avslöja för några sköterskor på avdelningen att jag var gravid, men det gjorde ju inget eftersom jag vid det här laget hade berättat det för chefen. En sköterska tyckte att det lät som ischias. På eftermiddagen gick jag till en sjukgymnast som jobbar på avdelningen. Han var ganska säker på att det var foglossning. Jag fick lite tips på hur jag skulle göra för att inte förvärra det hela. Han tyckte också att jag skulle gå till en annan sjukgymnast som kunde lite mer om foglossning så jag ringde och bokade tid senare i veckan. Efter jobbet åkte jag till Åbybadet och simmade, men det gjorde jätteont. Orkade bara simma cirka 600 meter och jag brukar simma 1000 annars. Det var i alla fall skönt att basta efteråt.

På torsdagen fick jag komma till en sjukgymnast på Hälsa i Kubik i Krokslätt. Hon var helt säker på att det var foglossning. Jag fick ett litet träningsprogram som jag skulle göra hemma och så köpte jag ett speciellt bälte som man kunde spänna på sig som skulle trycka ihop bäckenet och göra så att man fick mindre ont. På kvällen åkte jag och Ponta till Gullbergsbro och tränade lite eb. Det var riktigt jobbigt att spela golf när jag hade så ont, speciellt när jag skulle stå bredbent som man måste vid vissa banor och även varje gång jag skulle böja mig. Vi gick också ett MOS-varv som blev 50.

På lördagen var vi återigen på Gullbergsbro och tränade eb. Jag hade nu använt bältet ett par dagar och det kändes något bättre i bäckenet. Jag klarade i alla fall av att träna även om jag hade lite ont. På eftermiddagen gick vi på bio på "Hur många lingon finns det i världen". Det var en riktigt bra film som var både rolig och sorglig.


Glada Hudiksgänget m fl


På söndagen var det Mors dag. Detta skulle för första gången firas utanför Varberg då vi hade bjudit hem familjen till oss. Tycker det är så roligt att bjuda hem folk nu när man bor i hus. Trots att det blåste så fönsterna skallrade så hade Ponta bestämt att vi skulle sitta ute och fika. Jag hade gjort blåbärspaj på egenplockade bär som var jättegod. Sedan blev det lite frågesport och en promenad. Framåt kvällen grillade vi. Vi hade tänkt göra grillspett, men det slutade med att vi bara grillade allt som det var och så fick man plocka till sig det man gillade. Vi hade bl a två olika kryddiga korvar, fläskkött, champinjoner och paprika. Tyvärr var det så kallt att vi fick sitta inne och äta. Det blev i alla fall en trevlig Mors dag. Pappa blev lite avundsjuk och sa att vi ALDRIG firar Fars dag (vilket vi gör varje år), så vi får väl fixa en lika flott Fars dag till honom i höst.

Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 18. Har alltså drabbats av foglossning vilket är ganska tidigt att få i vecka 18. Förhoppningsvis kan det bli bättre när jag använt bältet lite mer. Jag har fortfarande bara gått upp 2 kg. Nästa milstolpe är ultraljud i vecka 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar