Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Weinheim 2011

Vecka 16




På måndagen hade sommarvärmen kommit till Weinheim. Det var jättehärligt att kunna gå i shorts och t-shirt och träna i solen. Idag blev det mest betongträning och vi gick de första varven där som blev riktigt bra, 30 och 29! På kvällen åt vi middag inne i Weinheim med alla norrmännen (d v s Marve, Öivind, Bestefar och hans fru Britt) och Harriet och Ludde. Vi provade en ny restaurang som hette Café Florian. Det var verkligen kanongod mat där! Jag beställde tapas bl a bestående av grillade jätteräkor. Mums! För första gången sedan jag blev gravid kände jag mig sugen på alkohol då Ponta, Marve och Britt beställde in ett dyrt rött vin som luktade så gott! Efter middagen blev den en dessert på glassbaren intill.






Pontus lyckas till slut spika trippelkullen på betongen



På tisdagen blev det träning hela dagen. På kvällen var de flesta så trötta och ville inte äta. Det var bara jag, Ponta, Harriet, Marve och Öivind som orkade åka in till Weinheim för middag. Vi åt på en enklare thairestaurang och maten var inte alls så god som "svensk" thaimat. Vi passade på att berätta för Marve, Öivind och Harriet att vi skulle ha barn och det tyckte de var roligt.


På onsdagen tränade vi bara på förmiddagen och då blev det enbart eb-träning. Vi hann gå ett varv och det blev personbästa för mig på Weinheims eb, 20 slag! På eftermiddagen gjorde vi en tur till Heidelberg med norrmännen. Vi började med att äta lunch på en ganska fin restaurang som hörde till ett hotell. Jag åt en jättegod sallad med räkor. Sedan strosade vi runt på gågatorna i Heidelberg och gick i affärer. Jag shoppade en ny Puma-bikini som var vit, rosa och blå. Gick även in i en klädaffär där jag köpte ett vitt linne som var svartprickigt och med en svart rosett samt en grön top som var lite stor (något att växa i). Vi gled även in på en glassbar där Bestefar bjöd alla på glass. Jag åt en fantastiskt god glass med färska jordgubbar. Sedan gick vi bara runt lite nere vid kanalen och fotograferade. Vi satte oss på en pub och tog ett glas, men jag fick nöja mig med en kopp te. De hade mycket turistgrejer längst upp på gågatan och vi hittade en rolig apparat där man kunde göra sina egna vykort. Vi gjorde ett på oss allihop som vi skickade till Kjell som inte kunnat följa med till Weinheim den här gången. Jag och Ponta tog även ett kort på oss som vi skickade till mamma och pappa. Sedan hade vi blivit hungriga igen så det blev middag på en riktigt tysk pub. Öivind åt något jätteäckligt som såg ut som en grisskank. Yuck! Själv kom jag undan med en snitzel.

På torsdagen vaknade jag med sprängande huvudvärk. Inte så kul. Huvudvärken ville inte ge med sig så jag tog det ganska lugnt och tränade bara lite grann. På kvällen var det Biermatchen, men jag och Ponta valde att inte delta. Vi softade på hotellrummet i stället och sedan åkte vi tillbaka till banan och var med på grillkvällen. Det jobbigaste med att vara gravid (nu när illamåendet börjar lägga sig) är att man inte kan ta några bra huvudvärkstabletter. Det enda som tillåts är Alvedon/Panodil och det biter inte när jag har riktigt ont i huvudet.


Även på fredagen hade jag huvudvärk, så det blev lite lugnt med en del träning samt sitta i skuggan och läsa bok. På kvällen mådde jag bättre. Eftersom det var långfredag var det svårt att hitta någon restaurang som var öppen. Det slutade med att vi även detta år fick äta på "Värdshuset", en liten restaurang som ligger i ett värdshus där det tar 100 år att få in maten. Som tur var så var jag inte vrålhungrig som förra året när jag höll på att få ett psykbryt på den restaurangen. Jag beställde hjort och när maten till slut kom in var den inte särskilt god. Norrmännen var otaktiska och beställde efterrätt så det tog typ 1 timme extra. Vi var nog inte därifrån förrän kl 23.

På lördagen och självaste påskafton inleddes tävlingarna. Vi hade valt att spela betong på lördagen. Det var denna dag cirka 30 grader varmt och nästan ingen skugga på betonganläggningen. Det skulle bli en hård tävling! Jag fick gå tillsammans med Öivind och en tysk som var halvbra, men trevlig. Spelet gick riktigt bra trots värmen och mina varv blev 30, 29, 30, 32 och en fin avslutning med ett 27-varv. Eftersom jag inte gick tillsammans med de andra damerna och jag hade spelat så bra tittade jag inte i resultatlistan förrän jag hade spelat färdigt och såg då att jag legat efter inför sista varvet med några slag. Det slutade dessvärre med förlust för mig med 1 ynka slag! Susann som vann spelade jättebra och det var dessutom hennes födelsedag så jag fick väl unna henne segern då, även om det kändes surt. Jag var i alla fall nöjd med mitt spel. På kvällen gick vi ut och åt i Weinheim på den italienska restaurangen och jag åt god lax.

På söndagen var det eb-tävling för mig. Det var ett par grader svalare, men mycket soligt och varmt ändå. Eb:n var dock inte lika jobbig att spela på i hettan då det fanns mera skugga där. Jag var riktigt taggad inför tävlingen och ville gärna slå Susann och vinna den totala kombitävlingen. Jag spelade även i 2-mannalag med Gädda från min klubb och i 4-mannalag med Gädda, Ponta och Lorenz. Även eb-spelet gick skitbra. Jag inledde starkt med ett 19-varv. Det var riktigt roligt för jag har inte gått 19 på ett par år och Weinheims eb är inte så lätt. Sedan följde jag upp med 24, 25, 24 och 21. Lyckades vinna eb-tävlingen med några slag och även kombin! Härligt! I 2-mannalag fick vi stryk av Ponta och Marve med 1 ynka slag, men vi kom i alla fall 4:a och fick pris. I 4-mannalag kom vi 2:a efter danskarna i Putter Team Odense. Jag fick inkassera en hel del priser i form av pokaler, blommor, en korv (!) och flera flaskor med vin och annat. Efter tävlingen tog vi farväl av norrmännen som skulle åka hem. Det var bara jag och Ponta, Harriet och Ludde kvar så vi åt en god segermiddag på Café Florian och avslutade veckan med en sista god Weinheim-glass!



Gädda och jag får pris i 2-mannalag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar