Summa sidvisningar

onsdag 29 juni 2011

Tävling

Vecka 22

Foglossningen börjar faktiskt bli bättre, tro det eller ej. På måndagen skulle jag gå Blodomloppet i Slottsskogen med Ann, Helén och Annika på jobbet. Jag var lite fundersam till om jag skulle fixa att gå 5 km med de dumma fogarna, men jag beslöt mig för att försöka med bältet på. Efter ungefär halva sträckan började jag få ont, men jag gick väldigt sakta och segade mig i mål. Det var kanonväder den här dagen så det var riktigt härligt att gå i Slottsskogen och att ha lite picknick efteråt. När vi satt och åt kom det fram en liten go golden retrievervalp och snodde till sig Anns smörgås. Det var kul!

På tisdagen skulle vi ha en träningstävling på eb:n i Gullbergsbro inför helgens tävling. Jag och Ponta hade åtagit oss att hålla i detta, men det kom inte en kotte! Det var kanske lika bra för regnet hängde i luften. Vi fick alltså ställa in och åka hem.

På onsdagen var det desto bättre väder eftersom jag och Ponta skulle ha kiosken. Det verkar alltid vara kanonväder när vi har kiosken, men det är ju bra att vi får in mycket pengar på äventyrsbanan.

På torsdagen var det Kristi himmelsfärd och ledigt från jobbet! Dagen spenderades på Gullbergsbro och med eb-träning. Vi gick tre varv, men inget av dem gick bra för mig: 28, 26 och 33.

På lördagen blev det mera träning och det gick väldigt mycket upp och ner för min del. Det kändes inte 100 inför tävlingen. På kvällen gick vi på Liseberg, ett stort gäng från Gullbergsbro. Det var Lisebergspremiär i år för min del. Tycker alltid det är roligt att gå dit! Vi körde femkamp och jag har nog aldrig varit så grym som den här gången! Jag vann också en nalle på "Golfslaget", det är ju min gren. Tyvärr räckte inte detta för att vinna utan mitt lag kom tvåa. Efter femkampen gick vi till Spökbaren och käkade lite.

På söndagen var det dags för eb-tävlingen. Jag var inte riktigt på hugget. Tyckte det var så tråkigt att vara ensam i min klass. Jag tycker absolut att man borde få tävla i herrklassen när det inte finns några andra damer i klassen! Det fick man dock inte denna tävling. Mina varv blev lite upp och ner som väntat: 26, 25, 22, 28, 28, 24. Jag var inte nöjd med detta resultat. Fick dock lite prispengar eftersom jag var själv så jag kunde ju inte annat än vinna. Ponta lyckades vinna extratävlingen om vem som var bäst på den svåraste banan. Han hade alla spik där och vann lite pengar för det.



Ponta vann också partävlingen tillsammans med Timpe




Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 19. Foglossningen verkar ha blivit mycket bättre vilket är skönt! Jag har gått upp 2,5 kg än så länge. Nästa vecka blir det ultraljud på Östra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar