Summa sidvisningar

torsdag 16 juni 2011

Eurovision Song Contest 2011

Vecka 19

Efter att till slut ha skaffat ett boendekort kunde jag och Ponta denna måndag besöka Kikås-tippen och slänga en massa saker. Det är så skönt att slänga! Jag älskar det! Dock är det ganska svårt att veta var man ska slänga saker och ting när det innehåller olika material. Det är tur att de har personal på tippen som kan hjälpa till med sådant. Tyvärr råkade Ponta i farten slänga ett glasfat som jag hade velat ha, men det är sånt som händer.

På tisdagen var det dags för första semin inför Eurovision Song Contest! Som vanligt hade jag och Mattias antat. Mina favoriter i första semin var Turkiet, Finland, Ungern och Azerbaijan. Tyvärr gick inte Turkiet vidare, men annars var jag rätt så nöjd med resultatet. Kati Wolf för Ungern som sjöng så grymt bra i videon visade sig vara väldigt stel på scenen och sjöng dessutom falskt, så det var en besvikelse. Tycker dock att låten är grymt bra:

http://www.youtube.com/watch?v=NfGI-DL3MPA&feature=related

Torsdagens semi var desto mer spännande eftersom Sverige var med och för en gångs skull hade ju Sverige en bra låt som jag trodde på! Mina favoriter i detta heat var Sverige, Irland, Vitryssland och Ukraina. Visste nästan att Vitryssland inte skulle gå vidare eftersom den var så hatad och nerskriven, men själva låten var faktiskt riktigt bra! Tyckte nog Irland och Sverige är ungefär lika bra, men irländska Jedward är allt snäppet coolare än Saade! Lite läskigt att Eric blev uppropad sist!

http://www.youtube.com/watch?v=6x77sOUQhZU


På fredagen hade det äntligen blivit dags för mitt lönesamtal på jobbet som blivit uppskjutet flera gånger. Potten var jättedålig i år (är den inte alltid det inom vårdyrkena?), men jag fick dubbelt så mycket som genomsnittet så det var väl ändå bra med tanke på läget. Jag berättade också för chefen att jag skulle ha barn och hon reagerade bra på detta, gratulerade mig och tyckte att det var roligt. Så nu är det fritt fram att berätta för mina kollegor på jobbet. Skönt!


Efter jobbet åkte jag och Ponta till Kungälv för att träna inför seriespelet. Tyvärr var det lång bilkö så träningen blev inte så lång.

På lördagen var det seriespel i division 3. Vi började med att möta Tuve och den matchen vann vi med 16 slag. Jag gick 22 och slog min motståndare Sven-Erik med 10 slag. I nästa match mötte vi Strömstad. Den matchen vann vi med 11 slag. Jag storspelade och fick till ett 19-varv för första gången i Kungälv. Riktigt kul! Den banan jag missade var dubbelkullen som ligger som bana 4. Jag slog min motståndare Hans-Erik med 11 slag. Det roliga var att i den matchen var vi tre pers som gick 19: jag och Krister från vårt lag och Bengt från Strömstad. I dagens sista match mötte vi Göteborg och den matchen vann vi stort, med 33 slag. Jag gick 24 och slog min motståndare Linda med 5 slag.

På kvällen var det dags för final i ESC. Så typiskt att det ofta ska sammanfalla med seriespel. Därför valde jag att titta på det hemma i lugn och ro så att jag kunde lägga mig direkt efter. Mina största favoriter var Sverige, Irland och Ungern. Det var så roligt att det för en gångs skull gick riktigt bra för Sverige och omröstningen var mer spännande och jämn än på länge! Tyckte det var lite synd att Azerbaijan vann för den låten är en sådan man kommer tröttna på fort. Och väldigt konstigt att det inte gick bättre för Irland. Men roligt att det gick så bra för Eric. En tredjeplats i ESC är verkligen inte fy skam! Jag kan ju också tillägga att jag som vanligt vann min och Mattias ante. Jag är alltså fortfarade obesegrad! Härligt!


På söndagen var det andra dagen på seriespelet. Vi som hade fått en så bra start fick inte alls någon lika bra fortsättning på omgången. Visserligen började vi bra i första matchen mot hemmalaget Kungälv som vi lyckades vinna med 4 slag. Jag gick 23 och slog min motståndare Anders med 2 slag. I andra matchen mot Hårdton hände allt som inte fick hända. Jag skulle egentligen stått över den matchen, men blev inbytt redan på bana 2 (blixten) efter att Ponta slagit 3 missar där. Jag gick in och satte den, men sedan gjorde jag en 4:a på mittkullen och även en 4:a på bana 17 så det blev ett riktigt tungt varv, 31 gick vi tillsammans. De andra i laget spelade inte heller så bra och vi förlorade med 3 slag. I näst sista matchen mötte vi Askim och de spelade riktigt bra. Även där blev det förlust, med 11 slag. Jag gick 23, men det räckte inte för att slå min motståndare Marcus som gick 22. Efter denna match kom mamma och pappa förbi för att titta på den sista matchen, men nu hade det börjat regna så det blev lite uppehåll. Sedan skulle vi ändå gå ut och försöka spela, men det regnade ganska rejält. Vi fick även stryk mot Borås, men det tror jag aldrig hade hänt under normala väderförhållanden. Alla gick dåligt denna match, jag var bäst i laget på 27. Vi förlorade matchen med 1 ynka slag, trots att jag slog min motståndare Bertil med 4. Det var en tung dag för Gullbergsbro! Vi ligger nu 3:a i serien, 6 poäng efter ledande Askim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar