Summa sidvisningar

torsdag 30 juni 2011

Ultraljud och Ullared

Vecka 23

Veckan inleddes med en röd dag eftersom det var nationaldagen. Skönt! Det var riktigt fint väder denna dag. Jag och Annelie åkte hem till Louise, Johan och Viktor och tog en fika. Det är så roligt att se hur mycket han utvecklas från gång till gång! Tänk att man själv ska ha en sådan liten i höst. Det är svårt att tänka sig. Men det är ju bra att få öva lite på Viktor så man inte är helt ovan vid bebisar sedan. När jag kom hem därifrån hade Ponta kommit hem från jobbet och vi åkte en sväng till IKEA. Vi tittade på olika bäddsoffor och bestämde oss näst intill för en tvåsitsig blå bäddsoffa som hette Hagalund. Den verkade stadigare än de andra. Tror inte heller att vi får plats med tresitsig bäddsoffa i gästrummet/kontoret. Denna bäddsoffa kostade 3500 kr vilket inte var så dyrt. Vi köpte i alla fall två sänglampor som vi behövde, sådana där pyttesmå LED-lampor med lång hals som man kan forma lite hur man vill. De verkade bra och matchade tapeterna eftersom de var silvergrå.

På tisdagen hade det äntligen blivit dags för ultraljud! Innan hade jag varit så spänd på att få veta om det var en pojke eller flicka (är ju så säker på att det är en liten Alfons!), men dagen innan hade jag läst lite om ultraljud i bebisboken och då skrev de om alla hemska missbildningar som kan upptäckas på ett ultraljud så jag var lite nervös när vi åkte dit. Innan har bebisen bara sprattlat till lite då och då, men nu när hon tryckte mycket på magen blev han ovanligt livlig och tumlade runt och sparkade hela tiden! Det var häftigt att få se honom på bild. Man såg mycket bättre än jag hade väntat mig, bl a små fingrar som bebisen stoppade i munnen och den lilla näsan. Allting såg bra ut enligt barnmorskan och de mått hon tog var normala. Vi bad att hon skulle titta om det var en pojke eller flicka. Detta hade hon dock lite svårt att avgöra eftersom bebisen hela tiden rörde sig, men hon trodde att det var en pojke! Födelsedatumet blev framflyttat 3 dagar från 26 till 29 oktober.

På onsdagen hade jag och Ponta kiosken på golfen. Tycker det är lite jobbigt att ha kiosken mitt i veckan när man ska upp och jobba nästa dag. Nu ska vi i alla fall inte ha kiosken förrän i slutet på juli nästa gång. Skönt!

På fredagen slutade jag jobbet lite tidigare och så åkte vi iväg till Ullared och Gekås. Vi hade inte varit där sedan före jul så det var mycket vi behövde och jag hade gjort en lång lista. Mest av allt behövde jag köpa lite större kläder eftersom mycket börjar bli för trångt nu. Jag skickade iväg Ponta med vagn och inköpslista medan jag gick på klädavdelningen. Hittade för en gångs skull massor med snygga kläder. Tyvärr fick man bara prova 7 plagg åt gången och jag hade 18. Detta gjorde att jag fick gå in i omgångar och sedan när jag var färdig hade de redan hunnit plocka undan de kläder jag skulle ha som jag lagt på en bänk utanför. Otur! Jag hade kunnat köpa många plagg, men nu blev det bara 3; en rosa blommig mammaklänning, en rosa och vit randig mammatopp och en vanlig blommig tunika. Köpte också två nya behåar, trosor och sockar. Vi köpte en enda grej till bebisen och det var en Nalle Puh-lampa som vi ska sätta upp i ”barnrummet”. Vi har ändå ingen lampa där så vi kan lika gärna sätta upp den nu. Vi köpte också en prydnadskudde till soffan, presenter till Hanna och Elias och lite smått och gott. Totalt blev det för cirka 2000 kr. Efter Gekås åkte vi till Varberg när vi ändå var i närheten och hälsade på mamma som var ensam hemma. Vi åt middag med henne och stannade ett par timmar.

På lördagen bjöd vi hem Lars, Linda och Anton på grillning. Det var riktigt fint väder så vi kunde sitta ute och grilla. Mysigt! Sedan spelade vi på V75, men det gick dåligt som vanligt. Därefter spelade vi ett par omgångar Vem vill bli miljonär och sedan blev det lite fika med björnbärspaj som jag hade bakat.

På söndagen var vi ute på Gullbergsbro och tränade lite eb eftersom Ponta och förstalaget ska spela eb på elitserien nästa helg. Vi gick två varv som blev 25 och 28 för min del.

Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 20 och har gjort ultraljudet som var utan anmärkning. Jag har inga besvär alls av graviditeten just nu vilket är skönt. Viktuppgången hittills är 3 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 23.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar