Summa sidvisningar

fredag 1 juli 2011

Asia Spa, Varberg

Vecka 24


Den här veckan började med ett besök hos frissan Hanna på Studio H. Det var väldigt längesen jag klippte mig nu. Jag drar mig alltid lite för att gå till frissan eftersom jag tycker det tar så lång tid jämt. Nu hade jag i alla fall bestämt mig för att göra folieslingor. Detta var mycket bättre än att göra med mössa. Det gick riktigt fort, tog allt som allt 1,5 timme. Jag blev också riktigt nöjd med resultatet.

Jag, Ponta, mamma och pappa har planerat att göra en liten road trip i sommar. Vi har tänkt åka till Danmark, Tyskland och Polen. Nu har mitt pass gått ut och jag funderade länge på om jag verkligen skulle skaffa ett nytt. Jag lär ju inte resa utomlands på säkert ett år sedan när bebisen har kommit. Jag hörde mig för hos passmyndigheten om man verkligen behöver pass för att resa inom EU och det visade sig att man behövde antingen det eller nationellt ID-kort (inte vanligt körkort). Så jag tyckte det var lika bra att skaffa mig ett pass. Enda dagen de hade kvällsöppet var onsdagar så jag åkte dit efter jobbet. Hade väl räknat med att få vänta, men inte i 2 timmar! Det var 80 nummer före mig. Där inne var det jättevarmt, nästan inget syre i luften och fullt med ADHD-barn som sprang omkring, skrek och klättrade på alla möbler. Jag fick sätta mig utanför och vänta. Som tur var hade jag med mig en bok. När jag äntligen kom fram till luckan skulle jag ta kort. Blundade på båda korten så jag fick göra om. Nu ansträngde jag mig verkligen för att inte blunda och resultatet blev en stirrig blick. Ser verkligen helt galen ut på kortet. Tyvärr fick man inte ta om mer. Det här kommer att bli det fulaste kort jag någonsin haft på någon sådan här handling. Nu är det i alla fall fixat.

På torsdagen åkte Ponta iväg till Jönköping för elitserien så jag blev lämnad ensam i huset för första gången. Efter jobbet åkte jag till Slottsskogen med min kollega Ann för att spela lite äventyrsgolf. Tyvärr var det fullt med folk så det blev en fika i stället på Villa Belparc eller vad det heter. Hade aldrig varit där innan och det var riktigt mysigt där vid vattnet.

På fredagen åkte jag ner till Varberg för att spendera helgen där. Jag hade föreslagit att vi skulle äta räkor på fredagskvällen då jag inte ätit det på länge. Pappa hade dock slagit på stort och köpt både räkor, kräftor och hummer så det blev en riktig festmåltid! Skaldjur är nog det bästa jag vet!

På lördagen jobbade mamma så jag och pappa tog en shoppingrunda på stan. Jag köpte en rosa blus och en blåvitrandig tunika på Wilma (eller rättare sagt fick av pappa) och pappa shoppade två svindyra t-shirts på Lolles. Sedan gick vi och åt lunch på Zorba med Putte och Margita. Det blev en jättegod greksallad för min del. Efter lunchen var jag fortfarande lite shoppingsugen så jag tog en tur i gallerian medan de andra åkte hem. Jag hittade mycket bra kläder på H&M. Det blev totalt 1 mammalinne, blått med vita prickar, 1 mammaklänning, en vanlig blåvitrutig klänning och en blommig tunika.

På söndagen var jag och mamma på Asia spa där hon jobbar och badade, bastade mm. Det hade verkligen blivit jättefint där sedan förra gången jag var där (för flera år sen). De hade bl a en jättestor bubbelpool med olika ”stationer” där det var jättehärligt att bada. Man får dock vara lite försiktig med bubbelpoolbad när man är gravid så vi badade bara en liten stund där och inte på de ställen där det var högt tryck. Provade också 3 olika bastubad och varma källor. Det är härligt med spa!




Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 21. Jag har inga besvär över huvud taget av graviditeten. Hittills har jag gått upp 3,5 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 23.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar