Summa sidvisningar

fredag 1 juli 2011

Midsommar

Vecka 25



Denna vecka blev något rörig på jobbet. Min avdelning har nu stängt för sommaren, men det var fortfarande lite jobb kvar att göra där. Samtidigt skulle jag vara på avd 230 på upplärning med Linda och Helena så jag sprang lite emellan. Dessutom var det både APT (stormöte) och två avtackningar den här veckan. Marcela på avdelningen intill som ska sluta snart och den gamla chefen Helen som har slutat. Det blev väldigt mycket tårta denna vecka!

På tisdagen skulle vi ha lite after work på Liseberg med jobbet. Det är inte ofta vi gör något utanför jobbet så det tyckte jag var jättekul. Vi hade bokat bord på Spökbaren. Jag åt en ceasarsallad med räkor som var riktigt god samt chokladtryffel till dessert. Middagen tog så lång tid att vi inte hann med någon femkamp som vi först hade tänkt. Det blev bara lite spelande på hjul innan det var dags att cykla hem.



Jag och Veronica i Spökbaren

På midsommarafton hade jag och Ponta först tänkt spela den årliga betongtävlingen i Askim, men eftersom de hade lovat regn under helgen så strök vi oss från tävlingen. Vi bjöd i stället hem Louise, Johan och Viktor på middag. Eftersom det bara är Ponta som tycker sill är gott så grillade vi i stället för den traditionella midsommarmaten. Det blev i alla fall jordgubbar i form av jordgubbstårta och även jättesöta cup cakes som Louise hade bakat. Tyvärr var det kallt och blåsigt så vi kunde inte sitta utomhus.


Viktor



Jordgubbstårta

På midsommardagen var det lite bättre väder. Vi var bortbjudna på middag till Katarina, Henrik och Viktor i Partille. Även Reine och Helén var där. Det blev grill även denna dag, men det är ju alltid gott! Viktor höll som vanligt igång hela kvällen ända fram till 22-23 när det var dags för oss att åka hem.


Helén och jag

På söndagen var vi väldigt biosugna så vi åkte in till Bergakungen och gick på Bad teacher med Cameron Diaz. Denna film gjorde de reklam för sist vi var på bio och då tyckte jag att den verkade lite rolig, men det var ingen höjdarfilm. Tycker inte Justin Timberlake är någon vidare skådis. Han borde hålla sig till musikbranschen! Nästa biofilm får nog bli Kronjuvelerna som jag är riktigt sugen på. Efter bion åkte vi till IKEA och slog äntligen till på den där bäddsoffan som vi spanat på några gånger nu. Vi köpte även en vit liten bokhylla som vi har tänkt ha i sovrummet och använda som TV-bord. Kvällen gick åt till att skruva ihop bäddsoffan som var lite småkrånglig. Nu är det bara för gästerna att checka in!

Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 22. Har inga krämpor alls av graviditeten. Än så länge har jag gått upp 4 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar