Summa sidvisningar

fredag 29 juli 2011

Hortensia, barnvagnar och bråk

Vecka 28


På fredagen när vi hade kommit hem ifrån Lennartsfors tog jag en promenad till Plantagen för jag ville ha något nytt att plantera i trädgårdslandet. Jag gick omkring länge där inne och valde bland olika perenner. Precis när jag skulle gå därifrån fick jag syn på en blå hortensia (en sådan har jag länge velat ha, men de är så dyra!). Denna kostade bara 100 kr eftersom de hade något slags jubileum på Plantagen. Annars brukar de ligga runt 300 kr. Jag slog till! Så här fint är det i landet nu!





Hortensian och någon gul blomma som jag inte vet vad det är för något.






Några små löjtnantshjärtan har kommit!



På lördagen tänkte jag och Ponta åka till Kungsmässan för att spana på barnvagnar. På vägen stannade vi till i Lindome för att hälsa på Louise, Johan och Viktor och titta på deras hus som de precis har flyttat in i. Det visade sig vara ett mysigt område och ett fint hus med en stor härlig trädgård. Efter en fika där drog vi vidare till Kungsmässan. De hade inte en enda barnvagnsaffär på Kungsmässan så det var ju snopet. Däremot hittade vi ett vinställ i affären DiModa som vi länge varit på jakt efter. De hade i och för sig inte vinstället, men de kunde beställa det. DiModa finns också på Frölunda Torg så vi åkte dit och beställde det i stället eftersom vi oftare är där.


Ungefär så här ser vinstället ut




Sedan åkte vi till ett par barnvagnsaffärer i Sisjön. Det är så svårt att veta vad man ska ha för modell, men det blir nog en Emmaljunga i alla fall. På kvällen bjöd vi hem Karin och Ulf på lite grillat och fruktsallad. Det var jättehärligt väder så vi kunde sitta ute och äta.

På söndagen skulle jag och Pontus sätta upp lite tavlor hemma. Vi har nästan inte fått upp några tavlor alls och jag har dragit på det in i det sista eftersom jag dels hatar att sätta upp tavlor och dels inte tycker att vi har så många fina tavlor. Jag skulle hellre vilja köpa nya eller göra några egna av foton. Pontus och jag har väldigt olika smak när det gäller tavlor och detta resulterade i "det stora tavelbråket" som höll i sig hela dagen. Vet inte om mina hormoner börjar spela in nu (?) Vi blev i alla fall sams innan vi somnade på kvällen så det var ju bra. (Några tavlor kom inte upp för övrigt).


Graviditetsstatus: Nu är jag i vecka 26. Bebisen väger nu omkring 9 hg och kan tydligen höra min röst. (Kanske dags att sluta svära redan?) Jag har inga större problem av graviditeten. Hittills har jag gått upp 6,5 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar