Summa sidvisningar

måndag 18 juli 2011

Semester i Lennartsfors

Redan på måndagen var det dags att ge sig ut på vägarna igen. Jag hade gärna varit hemma någon dag till eftersom vi just kommit hem ifrån Tyskland, men det såg ut som om det skulle vara bra väder måndag-tisdag och sedan bli dåligt så vi ville komma iväg till Värmland och Lennartsfors. Resan upp gick smidigt med ett litet stopp på godisfabriken där vi handlade varsin rejäl påse (3-4 hg). Det är så gott godis där! Måndagen bjöd på hyfsat väder och vi var nere vid sjön och solade på eftermiddagen. Det var lite blåsigt så jag vågade mig inte i vattnet trots att det var ca 21 grader varmt. På kvällen grillade vi tillsammans med Charlottas familj och lekte en del med Hanna.


På tisdagen var det lite sämre väder med regnskurar så då gav vi oss iväg till Töcksfors dit vi brukar åka och shoppa ibland när vi är i Lennartsfors. Vi gick in på Cubus och köpte de första kläderna till bebisen. Det blev 2 bodies i könsneutral färg och 3 par små sockar i storlek 14. Gulligt va?





Jag fyndade också lite underkläder på Cubus, fick 1 bh och 5 par trosor för totalt 50 kr så det var ett riktigt fynd. På eftermiddagen blev det faktiskt lite finare väder så man kunde gå ut och promenera lite och sitta och slappa med en bok. Jag bakade också en smulpaj med röda vinbär som blev riktigt god.


På onsdagen var det riktigt fint väder. Då blev det bad och sola så gott som hela dagen. Till och med jag vågade mig i även om vattentemperaturen hade sjunkit till 20 grader. Det blev bara ett snabbt dopp, men nu har jag i alla fall badat i år. På kvällen hade jag och Ponta lovat att ta hand om matlagningen så då blev det spagetti och köttfärsås med trattkantareller.


Torsdagen bjöd på halvbra väder. Det blev inget bad, men ett par turer i skogen där vi plockade både sommarkantareller och blåbär. Här är dagens fångst!



På kvällen hade Göran gjort en god älgstek som vi åt utomhus tillsammans med Charlottas familj. Det blev en hel del lek och bus för Hanna skulle sova över hos "oss" denna natt.



Sista kvällen i Lennartsfors för den här gången



Elias ville gärna plocka blommor



På fredagen ösregnade det redan när vi vaknade, men vi hade redan bestämt oss för att åka hem. Vi kom iväg frampå förmiddagen och när vi kört nästan ända hem till Göteborg stannade vi på Mr Johansson i Bäckebol och åt lunch. De hade en jättefin lunchbuffé där som jag kan rekommendera om man har vägarna förbi.



1 kommentar:

  1. Vilka fina bodys!! Visste inte att de sålde bebiskläder på Cubus. Det måste jag kolla upp! :)

    SvaraRadera