Summa sidvisningar

måndag 11 juli 2011

Heringsdorf, dag 1

Vecka 27

På måndagen var det dags att dra vidare till huvudmålet för vår resa, Heringsdorf i östra Tyskland. Det blev en ganska lång bilresa vilket var lite jobbigt. GPS:en ledde oss in på konstiga vägar där husen såg ut att vara från före kriget, men till slut kom vi fram till den lilla semesteridyllen Heringsdorf. Detta är en väldigt liten by vid Östersjön, cirka 6000 invånare. Hotellet var dock något i hästväg, i särklass det lyxigaste hotell jag någonsin har bott på! Här kommer lite bilder från hotellrummet.


Utsikt från balkongen










Vi kom väl fram till Heringsdorf sent på eftermiddagen. Det var soligt så vi satte oss ute och tog en "Milchkaffe" och en god "Erdbeerkuchen". Det var lite för kallt för att bada ute, men eftersom det var ett spahotell kunde vi bada lite inomhus.


Hotellet hade både denna tempererade inomhuspool och en bubbelpool samt tre olika sorters bastu. Tydligen är det dock vanligt i Tyskland att män och kvinnor bastar nakna tillsammans så vi vågade oss inte in i bastun!

På kvällen tog vi en drink i foajén. Det hade varit gott med en Cosmopolitan, men jag fick nöja mig med apelsinjuice.



Sedan åt vi middag i hotellets egen restaurang. Till huvudrätt beställde vi något kalvkött tror jag, som var väldigt gott. De verkar inte vara så bra på engelska i östra Tyskland, men vi fick en servitör som kunde ganska bra. Trots detta fick mamma och pappa ingen crème brulée som de hade beställt till efterrätt. Pontus fick dock sin efterrätt bestående av rabarberpaj.





Graviditetsstatus: Nu är jag i vecka 24. Jag har börjat få lite ont i ryggen när jag sitter stilla länge, som nu när vi har åkt bil mycket. Annars känns allting bra. Viktuppgången hittills är 5 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 26.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar