Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2011

Odense

Vecka 26

Min sista arbetsvecka innan semestern visade sig bli ganska tuff. Det var första veckan jag var själv på avd 230 och det var ganska hektiskt med många problem att lösa. Tror i alla fall att det gick bra!

Vi var på ett besök hos barnmorskan den här veckan. Det var första besöket efter ultraljudet. Vi fick lyssna på barnets hjärtljud. Han hade väldigt hög puls, typ 150/min eller nåt sånt, men det ska de tydligen ha. De tog också mitt blodtryck som var bra och så fick vi moderskapsintyg att skicka in till Försäkringskassan.

På onsdagen åkte jag och Ponta en sväng till Frölunda Torg. Vi växlade lite pengar inför resan till Danmark/Tyskland. Jag shoppade också ett par vita tights, ett par vita leggings och ett par solglasögon på Bikbok. Tights och leggings är nästan de enda byxor jag kan använda nu.

På torsdagen var jag hemma hos Annelie och tog en fika med henne. Det var rätt så längesen vi träffades nu så det var trevligt. Jag cyklade till Askim vilket var väldigt jobbigt eftersom det blåste jättemycket.

På fredagen var vi bjudna till Karin på middag. Charlotta, Krister, Hanna och Elias var där på besök. Elias hade vuxit jättemycket sedan sist och även lärt sig gå.

Lördagen gick mest åt till att packa inför resan. Vi spelade också på V75 och lyckades få 7 rätt! Tyvärr gav den inte så mycket, vi fick lite över 500, men kul att få in 7 rätt för en gångs skull! På kvällen var vi hos Karin igen och käkade middag.

På söndagen åkte vi ner till Varberg på morgonen för att sedan dra vidare till Danmark och Odense med mamma och pappa. Vi blev fast i jättelånga bilköer i Danmark p g a översvämning och var inte i framme i Odense förrän på kvällen. Vi hade bokat rum på Winsor hotell som inte var så fint. Det luktade rök på rummet och duschen var så liten att man knappt fick plats där inne. På kvällen gick vi ut och åt middag på en restaurang och sedan tog vi dessert på Jensens Böfhus. Gick även runt lite på stan i Odense som var rätt så mysig. Jag har varit där en gång innan och spelat minigolf, men då såg jag inte så mycket av stan.


Är denna staty en man eller kvinna??




En staty av H.C. Andersen som tydligen kom från Odense.


Pappa och mamma på restaurang i Odense


Iste för mig och öl för Ponta


Pontas mat - kalvfilé med rösti

Min mat - nachotallrik


Graviditetsstatus:
Nu är jag i vecka 23 och allting fungerar bra. Den lille har börjat sparka väldigt mycket, speciellt på kvällarna. Nu har även Ponta kunnat känna bebisens sparkar genom magen. Viktuppgången hittills är 5 kg. Nästa besök hos barnmorskan blir i vecka 26.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar